torsdag, juli 10, 2008

Dagens urk

Fy tusan för Santa Marias Guacamole dip! Urläbbig sörja med färg som ser konstgjord ut, smakar som ett mellanting mellan för gammal majonnäs och någon äcklig fisksås. Av avokadosmak kändes inte ett spår, ej heller av någon vitlök.


Det är så synd att det är så svårt att köpa avokado som är lagom mogen; senast var det bara Euroshoppers i nät som kändes mjuka. Vid öppnandet visade sig samtliga vara genomruttna. Vår Icabutik har garderat sig genom att skriva på sina kvitton att de inte byter färskvaror... Nej, tror jag det, när det är i ett sådant skick man säljer dem.

Nå, guacamoledippen visade sig vara det sämsta köpet på mycket länge (sedan Euroshoppers ruttna avokador?!), ett värdelöst substitut till färska avokador.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Usch usch.. när du nämner rutten avokado så tänker jag på mina senaste möten av vindruvor och physalis. Det har varit mögel! Och flertalet gånger har jag sett mögliga frukter i butiken. Jag blir bara så äcklad. Ska det vara så? Ska man klaga undrar jag? Få nya? Jag har ju ändå betalat och så dyker det upp mögel bland det jag tänkt äta..

jovanna sa...

Mitt tips är att köpa euroshoppers när de är hårda och låta dem mogna hemma. Vi har nästan alltid en hög i fruktskålen, de mognar olika fort och är godast precis innan de blir riktigt mjuka.

crrly sa...

emma: Vidrigt! Och tråkigt. När jag jobbade i affär för hundra, eller typ femton, år sen så var det självklart att kunder fick byta dåliga frukter och grönsaker mot nya, iallafall om de kom tillbaka med dem samma dag eller så.


jovanna: Köper egentligen helst inte Euroshopper, och problemet är att när vi blir så akutsugna på avokado så har vi det oftast inte hemma. Då vill man ju inte vänta i flera dagar sen man har köpt dem innan man kan avnjuta dem. Ja, vi får väl göra som ni brukar, se till att alltid ha hemma när suget sätter in...

LYCKLIG MOR sa...

Jamen visst är den urläbbig SM:S Guacamole! :-o
Den köper inte jag heller någon fler gång!!!
Hemmagjord ska det vara helt klart, jag köper oftast ICAs Eko-avokado och dom är oftast alltid helt perfekta.
HUg!