torsdag, juli 03, 2008

Imse vimse

Idag satt jag och lekte i minst en halvtimme med dottern i vår säng, samtidigt som en supersnabb spindel kutade omkring på sänggaveln. *andas djupt*

Det tar emot att bara skriva detta och tänka tillbaka på det. Men jag klarade det utan någon panik! *stolt* Villinteinteinte överföra såna löjliga fobier på henne.

Givetvis sjöng vi Imse vimse spindel för den, dottern är så söt när hon gör rörelserna till. Men jag vågade inte visa henne spindeln, senast höll det på att ta en ände med förskräckelse då hon försökte få tag i spindeln som kom kutande på golvet ...! :-o



Jag är hur modig som helst som skriver sp-ordet flera gånger utan att döööö! Och som dessutom klarar av att sitta kvar här när en läbbig åttabening kutar runt på väggen bakom datorn!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är livrädd för nästan alla insekter :/

Anonym sa...

Heja, Heja dig!!
Själv har jag suttit i närmare tio minuter (påstod sambon) och tittat på en snigel, och sedan skadeglatt hällt salt på den. Dagen efter var det en jävel som vågat sig på att krypa uppför vår vattentunna, sambon tog den (med handske på) och slängde ner på marken så jag kunde salta den med. Och igår! Vi grävde i landen, vid kanten, och upptäckte .. tadaa! DÄR var alla deras jävla ägg! Så nu är säkert trettio snigelägg dränkta i dammen. De ska bara dö.
Puh. Jag har lärt mig skriva snigel, men det är nog tack vare terapin i våras.