onsdag, juni 03, 2009

Nudelonsdag


Nudlar till lunch idag, jag äter den ensam så jag kör lite slarvmat. Annars har jag ju varit extremt ambitiös och duktig med maten sen jag blev vegan och särskilt sen jag blev mamma. Det borde jag ju egentligen blogga om lite oftare, faktiskt. Men idag nudlar som sagt. Och varenda gång jag äter det så tänker jag på M-P, som lärde mig att äta denna delikatess. ;-p Det var jag som införde nudlar i detta hushåll, och alltså kollegan och dåvarande vännen M-P som introducerade dem för mig.

Jag var hembjuden till hennes lilla etta med kokvrå i det uttalade syftet att hon skulle koka nudlar åt mig. Detta var inte mer än cirka tolv år sen, dessförinnan hade jag aldrig haft lyckan att njuta denna kulinariska spis. Hon kokade nudlar och vi åt. En enorm pastakastrull. Vi nästan sprack. Sen åt vi lite till. Och lite till. Vi smällde i oss en tre, fyra paket var innan vi var nöjda. Trots det har jag då och då fortfarande kunnat äta nudlar, tänk att vi inte föråt oss!

Idag snitsade jag dock till nudlar + kryddblandning (med massor av E-nummer i) med kidneybönor som var vända i en dressing bestående av Alpro naturell yoghurt + pressad vitlök + salt + peppar + färsk sönderiven basilika. Mums! :-)

2 kommentarer:

Anstai sa...

Ja, mer matbloggning vill jag ha – jag vill bli duktigare, framför allt på att undvika socker, men även på att äta än mer veganskt än vad jag redan gör.
Tips!? (NEj, jag orkar inte gå till ÄNNU EN blogg för att kolla sådana tips. Räcker fint med dem jag redan bevakar, typ din ;-) )

crrly sa...

Aha, kul det vore att inspirera! :-) Ska göra mitt bästa. Redan samma kväll som jag skrev det här lagade jag något mycket mer avancerat som jag hade tänkt blogga om, men vad det var?! Inte en susning nu! *s*