söndag, februari 25, 2007

Helgen


Här har det mest sett ut så här...



Skönt!

Vi är fortfarande så gott som insnöade. I fredags kom vi iväg till jobbet i alla fall, men det var jättejobbigt att sitta på helspänn i över en timme, hade tårar i ögonen av rädsla faktiskt och jag brukar inte vara så rädd för att köra. Usch för snö och usch för idiotlångtradarchaufförer och andra som inte tar hänsyn till vägförhållandena!



Uppdatering:
Jag var väl lite väl elak mot älskling, kom jag på. Även om bilden ovan togs när klockan var närmare ett på dagen! Han var faktiskt uppe halva natten och satte fast mosaik på fönstret i bastun, ett av alla småjobb som klantverkarna lämnade åt oss eller åt sitt öde när de renoverade vårt badrum sommaren 2005. Det blev så fint! Och matchar golvet i duschen + att vi har samma mosaik på väggen i badrummet lite här och var.


Inifrån bastun...



... och utifrån.

2 kommentarer:

Anonym sa...

mysigt att vara insnöade, här i sthlm blåser det mest kallt och inget mer.
Testade en ny veganyoghurt i helgen, "sojade" hette märket och vi åt smakerna blåbär och vanilj. Kanongoda. Köp om du hittar - och vill äta (är du fortfarande "kinkig" med maten?).
Hälsn morry

crrly sa...

Hallo mory! Nja, mysigt och mysigt, inte när man inte vet om man måste ta ut semester för det och man inte har några semesterdagar kvar att ta ut! :-o (Fast när det är helg är det rätt skönt, jo, men lite rastlös blir man.)

Aha! Sojade, nä, känner jag inte igen. Däremot är jag galen i Soygurt! T ex naturell (att göra såser av), blåbär, tranbär, lingon eller vanilj. Gärna sorterna med müsli i locket! Mmmmmmmmm.

Jag har fortfarande svårt att äta vad jag borde, ja... Är mest sugen på godis! :-o Ska göra sockerbelastning om drygt en vecka så får vi se vad mina värden ligger på... 8-)