fredag, mars 13, 2009

Fredag!


Ojojojojoj, vad jag inte skriver något här. Var ska jag börja?! Jag kan skylla på en extremt (?!) långdragen bihåleinflammation som började någon gång i januari och som jag inte har blivit av med förrän nyss med hjälp av diverse häxknep och två penicillinkurer, ja, och så har jag ju haft maginfluensa och av penicillinet hände det här samt att man ju ofta får ganska kass mage av det. Tjo, liksom.


Men jag håller humöret uppe ändå!

Jag har jobbat i några dagar nu och har så ont i halsen när jag kommer hem!! Stackars mina kolleger, jag har kommit på att när jag väl är där (jobbar ju bara femtio procent nu) så pladdrar jag ihjäl dem. De som ska försöka sig på att läsa texter noggrant, och så står (skuttar, rusar, vimsar) det en crrly runt där och flamsar och tramsar oavbrutet. Vad skönt det måste vara för dem de dagar jag inte är där!!

Jag ska berätta mer snart om allt kul jag har på jobbet. (Jag skriver jag, för jag kan faktiskt inte svara för hur roade mina kolleger är! ;-)



Fredagskvällsstatus: Darling och lillan leker i badet. Supergod mat puttrar på spisen. Jag sitter här med lite Merlot och vinägerchips. Mmmmmm.

2 kommentarer:

Frida M sa...

Bihåleinflammation är ett aber.. har också varit fast med en hela januari och februari!

crrly sa...

Vegomamma: Visst är det fullkomligt vidrigt?! Jag hade aldrig haft det förut, och vad ONT det gör! Känns ju som migrän och tandvärk och som om man har blivit slagen på käften, allt på en gång. Jag vågar inte sluta med den avsvällande nässprayen...


WV har tappat två L tror jag, i sin iver att stämma in: iness (illness)