måndag, oktober 05, 2009

Babblapapa?


Måste bara visa något helt oavsiktligt komiskt som hamnade så när jag städade undan i somras hemma hos pappa. Barbapapafigurerna är från en mobil som mamma gjorde när vi var små och som hängde ovanför skötbordet. Nu när jag hittade dem var de lösa, och jag rafsade snabb tihop dem och la på pappas skrivbord. Där låg redan en tidning... och voilá, har man lika fånig humor som jag så tycker man att det lilla collage som råkade bildas är jättekul:




Barbafamiljen som sommarpratare?! Tänk bara, det vore nog intressant! Vem av barnen skulle prata om hur det är att växa upp i en storfamilj och ha X antal (hur många är de?) syskon? Hur många skulle ta upp för- och nackdelar med att alla har olika färger? De olika intressena är ju kul att beakta, ett sommarprogram om djur och natur (miljöpproblemen?), ett om -- eeh -- styrketräning och kanske problematisera lite kring dopning, ett progrm skulle givetvis röra sig om musik etc, etc.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Hej!

Tack för din kommentar på min blogg. Jag mår mycket bättre nu. Jag ska fråga min läkare om en av mina mediciner kan ha någon inverkan på detta - annars verkar det faktiskt som om det var en vanlig magsjuka jag åkte på. Lite udda tajmat dock eftersom jag inte haft nån tidigare sedan 2000. Men å andra sidan påverkas ju immunförsvaret när man är gravid så...

Hur som helst. Rena himmelriket att må ok igen. :)

crrly sa...

Så skönt att du mår bättre!!

malin sa...

Hahahaha, det där var ju hysteriskt kul :)