lördag, juni 25, 2005

Hektiska dagar

Ojoj, vad jag var en duktig gräsänka i ett par dagar! Grejat som bara den, trixat och krånglat, svettats och stressat.

Lämnat in bilen på service, kört omkring i en asäcklig stinkande jättegammal skruttlånebil så länge, kört vilse (självklart, som vanligt) på väg till och från verkstaden fyra gånger på två dagar, storhandlat alldeles ensam för över 1 200 kronor (tung vagn för liten crrly!!), tagit hand om grannens goskatt förutom min egen, samt grannens stackars pyttelilla supersöta sibiriska hamster som var instängd i en garderob (!!) -- den fick flytta hem till oss medan de är på semester och bor i älsklings rum (ja, alltså det är ju hamstern som gör det), kört en massa tvättar (vi duschar och tvättar hos grannen den här veckan, suveränt!), hängt tvätt i HELA trädgården (hahaha, köpte en tvättlina och det trasslet var fan värre än mitt hår efter den beryktade halloweenfesten när frisören fick klippa bort alla tovor och typ snagga mig!! Dessutom tyckte givetvis katten att linan var till för henne, gaah, det var ett krångel!!), städat, diskat (för hand ju, för vi har ju varken disk- eller tvättmaskin eller dusch eller ens varmvatten...), ja, kort sagt en massa. PUST. Tvättlinan ser ut som en installation i trädgården, ska nog visa våra gallerister till grannar, haha.

Skulle ha myst hos ursöta kompis L i onsdags men insåg vid sjutiden att jag omöjligt skulle hinna det. Mycket riktigt: klockan halv elva satte jag mig vid datorn, pustade ut och icq:ade henne: "Så, nu är jag klar. Ska jag komma nu?!"

Fattar inte hur det kan bli så här, och ibland är jag arg på darlings jobb för att det tar honom så mycket ifrån mig.

Inga kommentarer: