måndag, september 04, 2006

Kreativa kocken crrly?

Alla funkar vi på olika sätt och jag vill helst ha sjutton "bollar i luften" (ha!) på en gång, då funkar jag bäst. När jag skriver frilansgrejer vill jag gärna ha kort deadline, och allra bäst är det att bli lite påjagad, få ett "hur går det, klar snart?" i telefonen.

När jag var hemma med min skojiga lilla maginfluensa så låg jag och läste en roman jag skulle recensera. Av olika anledningar var den lite jobbig att läsa när man var sjuk så jag skrev följaktligen inte heller recensionen på ett tag. Förrän jag fick en påstötning.

Ack och ve, suck, jag var inte alls peppad, nu gällde det att överlista mig själv.

Men först mat. Satte på spaghetti. Satte klockan på mikron. 7.77. Så ja, nu ska jag skriva recensionen tills maten är klar!

Sa jag och gjorde det.

Fatta! :) När mikron pep efter sju minuter och sjuttiosju sekunder hade jag skrivit en recension som jag till och med var nöjd med. Hur skönt kändes inte det då.

Berättade för darling igår hur det hela hade gått till, hans kommentar var ju klockren: Vad gör du när Kelda gör jobbet??!

Haha. När spaghettin kokar skriver jag i alla fall bokrecension!

Vad gör du?

2 kommentarer:

Sunflower sa...

Ajabaja, koka spaghetti i micron??? :)

crrly sa...

I mikron?! Nej, nej, men på mikron har vi klocka man kan ta tid med!

Haha! Mycket dumt har jag gjort i köket men inte SÅ...!!! :D