torsdag, maj 10, 2007

Dagens kökstips


Låt bli att prata med telefonförsäljare (hrm, nu skyller hon ifrån sig...) samtidigt som du måttar ingredienserna till pannkakor. Man vet aldrig, det kan gå så att du råkar ösa i en deciliter socker i mjölet... och sen upptäcker du att man i själva verket inte ska ha i nåt socker alls. Och ännu lite senare upptäcker du dessutom kanske varför man inte ska ha ens en enda deciliter socker i pannkakssmeten. Gissa?

























Facit: Sockret typ karamelliseras... Pannkakorna fastnar. No shit?!

2 kommentarer:

Pumita sa...

Jag pratar inte med telefonförsäljare. Brukar säga typ "jag köper inget, hejdå" och lägga på.

Men det kanske fanns en mening med detta. Du har utvecklat ett helt nytt pannkis-recept, voilà! De flesta betydelsefulla sakerna i världen kommer till av misstag. Tänk på det!

crrly sa...

Nä, alltså, jag sa inget speciellt till honom, jag förklarade bara att han aldrig komemr att lyckas nå min man hemma under kontorstid, som de tappert har försökt med under X antal månaders tid.


Och nja. Vad ska man med pannkakor som fastnar till?! :)