fredag, februari 13, 2009

Hej Eva-L


Godafton! Här sitter jag och njuter av senaste numret av Språktidningen (som min man nästan har övertygat mig om att fortsätta prenumerera på, trots att jag har den på jobbet) och kan knappt slita mig, men eftersom jag känner att jag ligger lite efter med att svara på utmaningar jag fått av Eva-L så OK då!


01. Stänger du av mobilen när du sover?
Jag är usel på att komma ihåg att jag har en mobil så jag vet sällan om den är på eller ej.

02. Vem såg dig senast naken?
Dottern, tror jag. (Sorgligt va?!)

03. Hur såg du ut på högstadiet?
Gräslig. Räcker det som svar?

04. Hur kommer du se ut om tjugo år?
Som nu men lite rynkigare och med gråare ton i håret.

05. Hur var du på dagis?
Busig!

06. Hur är du att ha som arbetskamrat?
Se föregående fråga, haha. Babblig, frågvis, flamsig och smart. Yeah.

07. Har du celluliter?
Mängder. Det hade jag även som 52-kilosmänniska, ska jag påpeka.

08. Biter du på naglarna?
Aldrig i livet, blääää.

09. Har du något handikapp?
Det kan jag nog inte påstå.

10. Är du rädd för att få hängbröst?
Tänker inte på det.

11. Tror du att gud är en man eller en kvinna?
Inget av det.

12. Svär du?
Ja.

13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen?
Om de förtjänar det.

14. Hur homo är du på en skala 1 - 10?
Alltså, 1 = 100 % hetero, 10 = 100 % homo? Tre och en halv eller fyra.

15. Tror du på utomjordningar?
Varför inte?

16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du?
Min pasta- eller couscous- eller bulgursallad som innehåller typ allt en vegan kan tänkas älska.

17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på?
Ja, det är väl något animaliskt. Fast det har ju hänt och det har jag kommit över. Det har även den som bjudit mig.

18. Har du blivit arresterad?
I Sverige säger man nog snarare att man blir gripen? Njae, inte direkt.

19. Ljuger du?
Inte särskilt ofta medvetet, är nog ganska dålig på det.

20. Har du kysst en polis?
Not that I know.

21. Är du rädd för Securitasvakter?
Nä, de brukar vara schysta ju.

22. Har du någonting att dölja?
Mm.

23. Vad har du på din nyckelknippa?
Nyckel hem, till jobbet och till mamma + en otroligt tjusig nyckelring i form av Iprenmannen.

24. Är du / har du varit gift?
Jag är.

25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen?
Beror på om jag är vaken redan, men svårt med dottern ju. Han får väl ta taxi.

26. Kan du laga cyklar?
Hoppad kedja, nä, punktering, nä. Så nej, jag antar inte det.

27. Kan du fixa med bilar?
Jag kan lufta bildäck, det är kul. Eller har kunnat, i alla fall.

28. Brukar du köra om?
Ja, det gör jag ganska ofta, om det är (relativt?) riskfritt. Ligger någon under eller exakt på 70 på 70-väg och jag känner mig stressad kan jag tyvärr oftast inte stressa ner tillräckligt för att bara ligga bakom, så om det är fri sikt kör jag om.

29. Kan du baka bröd?
Nej, tyvärr inte.

30. Vet du hur man frostar av en frys?
Tjaa, ska det vara så svårt...?

31. Vilken tv-serie skulle du helst leva i?
This life, Livet kan börja, såklart. Om jag fick vara Miles brud!


Eh, jaha, skulle man utmana folk också? Jag har ju varit så skämsdålig på att hänga med i bloggvärlden det senaste så jag vet inte vilka som redan har svarat på de här frågorna, men jag droppar väl några namn på folk det skulle vara kul att tagga:

Anna Toss

Anna

Katta

Lena





Uppdatering: Eva-L uppmärksammade mig på att nr 28 saknades (eftersom det gjorde det hos henne också, och jag inte såg det), men nu är det fixat.

2 kommentarer:

Eva-L sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
crrly sa...

Hej Eva-L, jag censurerade ditt inlägg något men lägger ut det här igen, och så mejlar jag dig:

"Eva-L sa...
Ja, du är tillbaka!
Johan Fernstedt var ett år yngre än mig och jag tror han gick på Z-skolan, ska kolla med min kusin. Gick du i samma klass som min kusin M på högstadiet? I så fall hade vi hamnat i samma klass redan då. Jag är nästan säker på att vi hade älskat varandra på stört eftersom vi var knepiga och läste mycket. Vi är ju vansinnigt olika knepiga, men det brukar ju inte spela nån roll. Jag har som du kanske märkte missat nummer 28 Brukar du köra om? (Det gör jag inte om jag inte kör på motorväg).
Har du hört nåt från vår prästtjej på länge? Jag har mailat men inte fått svar."

Nej, jag såg inte att du hade missat nr 28 så jag får uppdatera inlägget nu! :-)


WV: hurapsi; att hurra tills man får epilepsi?