söndag, mars 30, 2008

Dagsutmaningsrapporten

www.lotten.se: Dagsutmaningsrapport, okejr�

Sent ska syndaren vakna... så nu äntligen ska jag svara på denna utmaning som jag upptäckte igår. (Och sunflower, nejdå, jag har inte glömt utmaningen jag fick av dig i höstas! ;-) Svar på den kommer... Snart!)

Eftersom jag är en teknisk idiot och eftersom jag gjorde på ett nytt sätt nu när jag skulle länka (utgick från Lottens blogg och länken i kommentarerna där) så ser det ut som det gör! Skit samma...


1. Vädret utanför mitt fönster:
Det är kolsvart, eftersom klockan strax är tio på kvällen, men idag har det varit ljummet! Underbart. Dock blåsigt.

2. Lyssnar på just nu:
Min dotter som har vaknat och skriker... :-( (Pappan tröstar.) Datorns surrande, tangenternas knattrande.

3. I går gick jag och lade mig:
Kvart över ett på natten när darling äntligen hade jobbat klart.

4. I dag vaknade jag:
Mången gång, av sprattlande amningssugen dotter tätt intill/på mig. Definitivt vid halvniotiden av hennes skratt då hon låg och lekte med sin lilla fot.

5. Jag har på mig:
Eh, kläder, ganska tråkiga sådana eftersom vi har hjälpt ett syskon att måla och renovera idag. (Nej, jag sitter inte här i målarkläderna!)

6. Senaste person som ringde mig:
Min man.

7. Senaste person som jag ringde upp:
Min man. Han svarade inte men såg att han missade mitt samtal och ringde upp direkt, därav svaret på frågan ovan.

8. Senaste person som skickade sms till mig:
En kompis... vars namn börjar på A.

9. Senaste person som jag skickade sms till:
Samma kompis som ovan. Tjatigt, detta?

10. Senaste vän jag addade på Facebook:
Äh, bojkottar det stället...

11. Som addade dig:
Dig? Det vet väl inte jag?!

12. Senaste person som mejlade mig:
*tittar i inkorgen* Ser ut att vara min bror, om jag inte har fått något senare, som jag har slängt.

13. Sista sajt som jag kollade på:
Den senaste (jag hoppas att jag hinner se på fler innan jag dör) var Lottens blogg, denna utmaning. Neeej, ännu senare var ju Somajas blogg, den skulle jag ju också länka till i inledningen av detta inlägg, och så gjorde jag också.

14. Ska göra idag:
Äta mer soppa, tror jag. Lyckades spilla ut en del av första skeden mitt på N, M och mellanslagstangenten. Soppan är lagad av min darling, består av bland annat gröna linser, potatis och morötter och smakar himmelskt. Som allt han lagar. Tja, sen ska jag skölja av en massa gamla 70-talsleksaker i plast som ligger i badkaret och njuter av ett bad i en blandning av diskmedel, klorin (aja baja) och desinficeringssprit. Leksakerna har jag och mina syskon haft och låg i ugnen i en leksaksspis som vi drog fram ur förrådet och tvättade av. Dottern uppskattade den storligen! Hon lärde sig på en gång hur man öppnade och stängde ugnsluckan. Nu kommer det att bli lättare att få fixa i köket i fred... förhoppningsvis! Ja, sen ska jag mejla ut en Me&I-festinbjudan och sen är det väl dags att gå och lägga sig.


15. Bra eller dålig dag idag?
Sådär. Hade behövt mer tid här hemma. Men alla dagar med både darling och dottern är fantastiska.

Inga kommentarer: