söndag, november 13, 2005

Jag är Aki


Your Japanese name should be


'Aki'

which means "autumn".

You can be compared with autumn, the way the autumn weather changes, is how your feelings change. You have these mood swings you can't control; one moment you're happy, the next you're feeling almost depressed. You're probably sensitive and creative.


Vad skulle du kunna heta på japanska?


För övrigt vet jag ingenting om någonting... om framtiden, om... Jag grubblar och läser. Läser, läser, läser. Mest skönlitteratur, faktiskt, men även annat.

Har läst bland annat John Ajvide Lindqvists Hanteringen av odöda. Tja, inte särskilt bra tyvärr. Katarina Mazettis Familjegraven. Snälla, säg att den är en mardröm och att de riktiga Benny och Desirée (hur hon nu stavar) kommer tillbaka... Inger Edelfeldts Skuggor i spegeln. Underbar. Och jag har läst ännu mer faktiskt, som jag inte kommer ihåg just nu. Bokslukarperiod, skönt att luta sig tillbaka i andras ord.

Men jag finns... Mest på andra ställen dock.


Tack, snälla, för att ni inte har glömt mig. Jag tar mig dock friheten att rensa lite bland kommentarerna i förra inlägget. Ta inte illa upp. Men det vore illa om folk får för sig att det ligger till på ett annat sätt än det i själva verket gör. Ni som vill kan ju alltid mejla mig för att få reda på senaste nytt och så... Plus att vissa otroligt löjliga anonyma typer uppenbarligen känner ett behov av att fjanta sig, så dem raderar jag ju, så klart.


För övrigt: Jag har givetvis en hel hög ytterligare anledningar att gå ur Svenska kyrkan, jag är inte ärlig mot mig själv och inte ärlig mot kyrkan så länge jag är kvar. Tack dock, Puff, för den alternativa listan! Det inger minsann hopp.

Kramar till alla som behöver och förtjänar det. Nu ska jag andas in novembersolens luft.

2 kommentarer:

Unknown sa...

*kramar om en som jag tror kan behöva det*

crrly sa...

Tack tack, ni är för söta! :-) Men jag är oförskämt pigg o glkad faktiskt! Fast kramar av er säger man ju inte nej till ändå!