lördag, november 05, 2005

Nu får det vara nog

Varför har jag inte tagit mig i kragen och gått ur kyrkan tidigare???

Här är listan över prästerna som vägrar välsigna homosexuella par.

Nu jävlar får det vara nog med att stödja såna här dumheter.




Hur det gick igår?! Tja, jag kom givetvis inte iväg nånstans, somnade nästan innan jag hade kommit innanför dören efter jobbet, och sov som en stock fram till halv åtta, då jag väcktes och var vaken i ytterligare ett par tre timmar. Sen sov jag igen fram till nio på morgonen idag, då jag gick upp för att åka in till läkare. Därefter har jag sovit en hel dl på eftermdidagen också. Och snart ska jag lägga mig igen... Zzzzzzzzzz...

13 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Läst ovan och kommit fram till: "Min dogmatiska övertgelse är, att allt är relativt".

=)

crrly sa...

annika: Enligt de gamla (rätta!!!!hrmm...) reglerna så ska det ju vara DEM efter preposition... alltså "till dem" och då kvittar det vad det står efteråt. MEN: enligt Svenska Akademiens Grammatik (eller vad den nu heter, orkar inte gå två steg och se efter...) kan det numera (snyft) heta "de som", så att det ses som en fast konstruktion. Fan, så j-a fult. Sydsvenskan t ex skriver ju nästan aldrig DEM längre. Buuu! :p


maria: Nej då! Eehh... Avslöjar inget mer här! *s* Men jag kanske har... nää, säger inget mer just nu! Förlåt! :)

mamse: Preciiis vad jag alltid har sagt!! ;p

Anonym sa...

He he, ja min farmor sa alltid det. Det betyder fest. Hon sa också hippa, som kanske är mer bekant än kavajskutt.

"Rulla hatt" sa hon också. Festa betyder det.

Rätt kul med sådana gamla uttryck!

crrly sa...

Min famor hade också en massa sånt där gammalt kul för sig... När det var nåt hon inte trodde på utbrast hon: "I ändan på en gammal ko...!!" vilket kunde förkortas till bra "I ändan!"

Hihi.

Kavajskutt var ett otroligt sött ord. Låter som en jacka på rymmen... Vilket påminner mig om en mardröm jag hade för några år sen, då en jacka jag hade rymde hemifrån för att den ville vara med badkaret (!) som just hade smitit (?!). Hm. Jag vaknade och grät... Så kan det gå!

......... sa...

nej crrly du ska vara med OCH säga din sunda åsikt så att inte dessa knäppgökar (som ju ändå utgör rätt liten del av hela Svenska kyrkan - kyrkan består ju inte bara av präster tackolov)och inte lämna oss andra, inte överge de homosexuella etc. Till slut blir det ju bara de här fanatikerna kvar och vi kan kalla det hela för cocnut-klubben istället.

fast visst förstår jag folk som vill gå ur, men jag undrar varför det bara är de här männen (+3 kvinnor sist jag räknade) som hörs??? Varför gör inte alla homosexuella en egen protestlista mot dom???

och nu till nåt annat....
är det så...????

......... sa...

eh coconut ska det ju stå.
skriver med J i knäet och utan linser...

Gudinnan sa...

Jag satt, precis som monstermamman och räknade antalet kvinnliga präster som skrivit på listan och fann ett par tre stycken bara. Kan det vara så att det det istället för religion är den gamla (o)hederliga, manliga homofobin som styr istället?

Förresten, är det ok att fråga lite längre fram hur det går med detdärdulovatattinteskrivaomibloggen?

crrly sa...

gudinnan: Skriv till mig på crrly snabelA animail punkt net

Unknown sa...

Hej vännen! Även om det är så att vissa innom den här organisationen protesterar mot beslutet att välsigna homosexuella par så vill jag nog be deig att tänka efter innan du går ur SVKY av den anledningen. De pappskallarna är ju faktiskt sura för att Kyrkan har sagt JA till att välsingna homosexuella par. Det är ju en anledning att stanna kvar tycker jag. Att du blir upprörd över miffona har jag full förståelse för. Då kan jag bara tipsa om den här listan istället: http://www.iktsverige.org/iktuppro.htm Man blir gladare när man kikar på den. Alla inom kyrkan är inte miffon. T.ex jag är det inte, och när jag blir präst..då jävlar ;)
Frid Puff

......... sa...

nu har iaf jag skrivit på den andra listan!

vandrarvild sa...

Men va FAAAAAAN människa, blogga nått nytt snart!!!!!

puss o kjamizz *hehe*

Eva-L sa...

men crrly....ett inlägg i veckan?!? är det den nya standarden (som jag för övrigt anhåller om att det ska nystavas standraden) eller?

Anonym sa...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. Guinea car rentals Teen fuck vid 14 area rug tent trailer awnings in ontario Currency trading analysis modafinil shop All season trail a2fp tires vicodin tab medication vikodin discount mexican pharmacy that sells modafinil or Diet effective pill what is fioricet Professional paintballing