torsdag, juli 07, 2005

Magnolia!!

Har man ett hus i Skåne ska man ha en magnolia, så är det bara. Och idag köpte jag min egen magnolia! :) Åh. Vi har planterat den utanför mitt arbetsrum (läs: lekrum), tänk att den kommer att stå där och blomma i vår...!! Fantastiskt.

Jag köpte också en massa vackra gräs, bl a elefantgräs, och bambu. Vi har en hel massa som ska planteras nu när stenläggningen börjar ta form. Egentligen har vi inte alls tid att åka bort i helgen men å andra sidan har jag längtat efter kommande vecka i flera år. Pappas lilla "by" i skogen är verkligen ett smultronställe, helt fantastiskt vackert. Jag ska läsa, skriva, meditera, ta skogspromenader, bada i sjön, gosa med misse som såklart följer med... och inte mycket mer. Så otroligt underbart och jätteavkopplande ska det bli. Alla som vill träffa mig ska få komma dit, jag tänker knappt röra mig ur fläcken.

Men först blir det värsta jet set-livet: vip-biljetter till semin i Båstad, och sen Göteborg på söndag, Liseberg hela dagen på måndag (vem vill följa med??), och seeeen... måndag kväll till måndag morgon: hos fader pappa.

Därefter: Vi hämtar gosmisseliten nästa tisdag!!! :D Ljuvligt ska det bli. Hon ska få bo i darlings arbetsrum för där finns det minst att slå ner... och så får hon träffa "storasyster" lite i taget, hoppas hoppas hoppas det går bra.

Vecka 30 blir vår sista semestervecka: då kommer Älskade A hit i några dagar, det ska bli så obeskrivligt fantastiskt, weeeee. Älskar henne så jävla mycket.



Vad ska DU göra i sommar?




Ska nog se lite på tv nu; har bara läst på nätet och hört på radio om det förskräckliga i London, inte sett något om det på tv alltså, borde nog det.

Puss och godnatt.

2 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Jag ska göra absolut ingenting! Bara vara... äta gott... dricka lite vin.. blogga... läsa... men i september då jäklar bär det av till Hollywood! =)

crrly sa...

Hollywood?! Coolt! Semester? Jobb?