fredag, juli 01, 2005

Misse-miss?

Hmm, vad ska jag säga, det här låter ju jättehårt och känslokallt, men det klickade liksom inte direkt i min kontakt med de små ursöta kattungarna igår kväll. Älskling blev nog mer förtjust än jag! :) Men tja, vi vet inte. Vi ska fundera över helgen. Jag var lite besviken på att de gömde sig bakom soffan nästan hela tiden, men hur konstigt är det?! De har ju bott i ett stall och knappt träffat människor, än mindre vistats i en lägenhet som de fick göra igår! Min darling var snarare överraskad över att de lekte på mattan framför oss efter ett tag. Den ena var så rolig, gjorde extremt akrobatiska rörelser och kliade sig i huvudet med baktassen, liggande på rygg hoprullad. Söt!! Ja, väldigt näpna var de, blå ögon, små söta nosar, och så dessa förvånade, typiska kattungeuppsyner. Vi får se!

Jag har hittat ett par fina länkar! :) Får se om jag lyckas klistra in dem här:


http://www.friekosor.se/


Ekofrisörer! Ja, det är ju så självklart egentligen. När man försöker att inte köpa alltför giftiga produkter vare sig det gäller mat eller hud- och hårvård så borde man ju vara jättenoga med att se till att man inte får i sig en massa skit genom håret! Frisörernas produkter gör ju dem själva ofta allergiska och sjuka; hur nyttigt kan det vara att använda dessa schampon och sprayer egentligen? Och företagen som tillverkar frisörernas produkter är inte sällan exempelvis miljöbovar och inte minst djurplågare. Hur många kaniner har plågats till döds för att du ska kunna köpa ditt schampo?


Ytterligare en himla fin hemsida på samma tema:


http://www.asfaltsblomman.net/asfaltshuvud.htm



Tänk att det finns så kloka människor! :) Ibland känner man sig så jävla ensam, haha... ;p



Och om inte länkarna funkar, eftersom jag bara är en dum teknikhjärndöd blondin, så lägger jag dem "rena" här:


http://www.friekosor.se

http://www.asfaltsblomman.net/asfaltshuvud.htm


Förresten blir det så j-a snyggt med stenen på framsidan av huset. Om nån bara ville lära mig hur man lägger upp bilder här så skulle jag visa! :)

Inga kommentarer: