onsdag, juli 06, 2005

Stafettfrågor

Linda Skugge (som jag skulle länka till här om jag bara fattade hur man gör... Men har ni missat hennes blogg så gå in på www.expressen.se/bloggen/linda och lääääääs ikapp!) har … Äh, vilken helknäpp mening det blev. Jag börjar om:

Linda Skugge har i sin blogg (typ länk ovan ju) lagt ut några stafettfrågor som man kan svara på om man vill... Och det bestämde jag mig för att jag ville! Here goes:


Vem är du mest avundsjuk på nu och varför?
Jag är faktiskt aldrig avundsjuk, inte så att jag missunnar andra något. Och jag jämför aldrig mig själv med andra; alla är vi ju unika. Men visst, det vore fantastiskt att kunna leva på att skriva och aldrig få skrivkramp och aldrig lida av prestationsångest och skrivkramp... så jag är väl avundsjuk på alla som har det så.


Säg tre hemliga önskningar, svara ärligt och privat.
1. Att bli kvitt alla mina beroenden.
2. Att jag kunde bli mindre spontan och impulsstyrd (men ändå fortfarande vara glad, sprudlande och fantasifull).
3. Att fortsätta få ha det så här bra materiellt sett (och nej, jag menar inte på det ytliga planet, bara så att jag ibland tror att ”lyckan” snart försvinner om man inte uppskattar den…)


Vad gjorde dina päron för största misstag?
De uppfostrade mig frireligiöst. Vilket har gett mig men för livet.


Säg en dålig sida hos din svärmor/svärfar.
Svärmor är naiv.


Vad skäms du mest över dig själv?
Konstigt formulerad fråga…) Å, en massa dumma saker jag har gjort...


Vad är du mest mallig över dig själv?
(”över HOS dig själv” borde det heta.)
Mallig och mallig… Det skulle vara att jag har lyckan att få dela mitt liv med världens mest fantastiska, underbaraste, roligaste, intelligentaste och vackraste man, då. Och så är jag rätt stolt över min humor och intelligens.


Vilken är ditt livs största sorg?
En del av de människor som har försvunnit ur mitt liv…


Beskriv varför du är en stor bluff.
Jag leker ju mig bara fram!! Tar sällan något på allvar. Gaah. Lever inte som jag lär.



Sådärja! Någon mer som vill?

Inga kommentarer: