lördag, maj 06, 2006

Lundalördag

Lundaloppet gick finfint för darling, och sen fortsatte han kuta av bara farten ända hem också. Här och där dök jag upp och klappade fram honom, haha, så kul kan man ha...

(Busälskling hade publicerat detta redan, hm, jag var inte klar!)

Jag njöt i fulla drag i Lundagård under tiden loppet varade, med en fantastiskt god hummus-grönsaks-foccacia från svea. (Tack, schmut, för tipset! Hade hört från säker [hm?] källa att det var ett fjortisställe men jag vågade mig in i alla fall, skulle ju ändå ut på en gång igen. Och huruvida de som hänger där är fjortisar eller ej kan jag fortfarande inte uttala mig om för det var bara två personer där inne och dem tittade jag egentligen inte ens på.)

Sen åkte jag hem (och hejade då och då på älskling, som sagt) och gjorde en stor pastasallad, sen åkte jag och hämtade darling cree och så hade vi en Indochinekväll... var det tänkt. Men det blev mest en 80-talskväll faktiskt. Jag känner mig som ett fossil som har upplevt 80-talet på riktigt! Hm. Det var kul att hitta en gammal pärm (ja, från just 80-talet) med mängder av idolbilder och låttexter avskrivna för hand samt Fickjournalen ur Hemmets Journal (som mormor hade).

En massa Indochine, både gammalt och nytt blev det, men vi ska ha en riktig Indokväll snart, vi får aldrig nog. Och ni anar inte hur mycket jag får anstränga mig för att låta bli att blogga om Indo varje dag...!! Sant faktiskt. Jag har blivit helt besatt av senaste skivan, den är otrolig. De har ändrat sound och allt en hel del sen 80-talet kan man säga. Gitarrbaserat, man känner igen såväl Kent som Oasis, U2, Air, Pearl Jam (!) och kanske lite Mike Oldfield i det. Rekommenderas!!!!

Skolkatalogerna från crrlys gymnasium fick cree också bese -- hon känner trots allt en hel del folk från crrlys håla... :)



Skjutsade just (klockan är snart ett på natten, tiden inlägget publicerades blev dumt nedan, pga darlings buspostande...) hem cree efter en superkul och mysig kväll. På vägen tillbaka såg jag en fladdermus svinga sig högt i skyn.

Jag känner att det betyder tur och lycka.

Inga kommentarer: