lördag, maj 06, 2006

Nygammalt

Kan man börja kalla sin dator för Bosse Larsson nu? Det här är rätt läskigt, nu skriver jag mitt första inlägg på länge på hemmadatorn och allt är liksom nytt. "För närvarande förbjudna skript" står det längst ner, men det kanske försvinner så småningom. Det ser dock lite hotfullt ut. Annars verkar Bosse rätt glad. Men hans Boggerinställningar verkar det vara si och så med.

Ska strax in till city där min hurtiga darling ska springa ett lopp. Han måste ligga i nu inför Göteborgsvarvet nästa helg, han har knappt kunnat träna alls de senaste veckorna pga den seeeega influensan. Själv har jag börjat undra om jag inte är allergisk: nyser och nyser och nyser, och ända sen jag hade influensan har jag vaknat med asont i halsen. Är väldigt täppt på nätterna också. Kanske borde kolla upp det.

Nu blir det dusch.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte så att du följer med upp till Gbg för att heja på darlingen? För i så fall tar jag gärna en fika... =)

Eva-L sa...

Det är väldigt enkla test de man gör för att kolla pollenallergi; de trycker med en nål mot huden men bara genom några hudlager, det går inte ens hål. Och kortisonnässpray är underbart effektivt! Men jag hoppas du bara är vanligt snuvig förstås!

crrly sa...

tina: Det ska jag faktiskt! Det vore hur kul som helst! Ska se var jag kan klämma in det, vi kan väl mejlas!


eva-l: Har inte testat sen jag var mini, kommer inte riktigt ihåg hur det gick till. Tänkte be mamma göra det på mig, fast man kanske inte kan ta hem sånt?

Eva-L sa...

Om hon jobbar på barnmottagning eller allergimottagning så kan hon säkert det! Men jag tror de återanvänder allergenerna så det kanske inte går.

crrly sa...

... Fast nä. Hon säger att de aldrig testar allergier längre! Det är för dyrt. Vad fan?!! Hur ska jag kunna isolera kvalster, damm, pollen och katter och själv lista ut vilket jag eventuellt inte tål??! Usch, så jäkla dumt