fredag, november 10, 2006

Hedvig och ugglan

Ååh, en sån fånig rubrik det blev. Shit the same. Fick en utmaning av Tinselflickan, som jag naturligtvis inte kan motstå... även om jag inte vet just nu hur många av frågorna jag ska/kan/vill/törs svara på alls. Well, det märks.

Here goes:

A till Ö
A is for age: 35. Och ett halvt.
B is for booze of choice: Oftast rött vin. Men det finns ju mycket som är gott och beror på tillfället, tillbehören och sällskapet etc... En caipirinha i sin rätta miljö är inte alls dum.
C is for career: Hahaha. *hrm*
D is for your dad's name: Näää, det skriver jag faktiskt inte här... Men det är ett rätt typiskt 40-talistnamn.
E is for essential items to bring to a party: Festkläder, "en gitarr och ett glatt humör!" Minus gitarren...
F is for favourite song at the moment: Just idag har jag Stereo Totals klart coola Cannibale på hjärnan, men det finns nog många som är bättre...
G is for favourite game: Pictionary, Uno, TP m fl.
H is for home town: På Bloggkartan placerade jag mig i Lund, men t ex Göteborg finns för evigt i mitt hjärta.
I is for instruments you play: Haha. Jag spelade piano i fem år... eller låtsades försöka lära mig. Allt där man satt stilla var det tråkigaste jag visste när jag var liten. Jag lärde mig aldrig ens att spela med två händer samtidigt utan brukade lura ut min pianolärare genom fönstret för att spela fotboll istället. Men jag kan nog fortfarande början av Skridskovals hjälpligt.
J is for jam or jelly you like: Inte överdrivet förtjust i sånt... men mammas hemkokta plommonmarmelad som hon gjorde när vi var små är svårslagen.
K is for kids: Kommer väl förhoppningsvis i framtiden, på det ena eller det andra sättet... Förhoppningsvis båda.
L is for living arrangements: Drömhus.
M is for mother's name: Ett rätt fint namn, mitt andranamn.
N is for name of your crush: Kopierar och travesterar Tinselflickan: "Jag är mycket förtjust i min man. Som jag varit tillsammans med i snart arton års tid. Övriga göre sig icke besvär."
O is for overnight hospital stays: Mm, en nyss ju. Och två andra pga min magsjukdom, '95 (åtta nätter) och '96 (fjorton nätter). Har förträngt det mesta, det var så traumatiskt. Men direkt när jag föddes fraktades jag fem mil bort också och låg på sjukhus i flera månader, fastbunden, "hon är ju så vild annars", mamma och pappa fick komma och hälsa på en eftermiddag i veckan.
P is for phobias: Hur mycket tid har du? ;) Ja, vi kör väl på: spindlar och andra kryp och insekter (shit, vad jag är modig som vågar skriva ordet spindlar, ooh, nu skrev jag det igen!!), höjder, (djupt) vatten, saker i vatten såsom fiskar, stenar och sjögräs/andra växter, skeppsvrak, bränder och att tända eld, lösspringande hundar och ja, lösspringande hästar, kor och tjurar etc också... Stora ödlor! Och en hel del mer. Jävla löjliga fegis-crrly.
Q is for quotes you like: Flera av mahatma Gandhi, t ex "The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated" och "Where there is love there is life". Gillar också det anonyma (?) "Kropp och själ är inte som hund och katt utan som gin och tonic". En hel del bra citat finns på den här sajten.
R is for relationship that lasted the longest: Det med min man.
S is for sartorial style [ung: hur går du klädd]: Haha. Kläder efter väder. Och spralligt. Och svart. Helst samtidigt.
T is for time you wake up: På vardagar någon gång mellan halv sex och kvart i åtta. *tortyr* På helgerna kanske vid elvatiden.
U is for underwear: Jaa, det har jag ju för det mesta dagtid.
V is for vegetables you love: Typ alla faktiskt.
W is for weekend plans: Träffa en massa familj ikväll och darling cree senare i helgen.
X is for x-rays you've had: En hel mängd, tror jag. Näsan! (fick jag reda på en massa år senare av en slump. Men har ingen aning om varför, var det min kroniska nästäppa som jag hade i ca fem år?) Tänderna. Ja, magen, tarmarna eller nåt, vet inte så noga, säkert allting runt där.
Y is for yummy food you make: Det bästa är nog mina pasta-, couscous-, bulgur- eller potatissallader. Eller mincesåserna till pasta (eller i form av chili non carne till ris).
Z is for zodiac sign: Eftersom jag är en allvarlig, strukturerad, ansvarstagande, ordningsam, ambitiös och noggrann drömmare, materialist och streber förstår väl alla att jag är stenbock.
Å är åt dem du vill skicka listan vidare till: Vet inte vilka som inte redan har gjort den faktiskt. Ta den och fyll i om du vill!
Ä är för älsklingstrend: Usch. Tycker av princip inte om trender. Otäckt ord. Men hmmmm, den nygamla uppmärksamheten kring miljöfrågor kan man kanske kalla trend? Det fanns väl inget som var mer ute under senare delen av 90-talet t ex. Jag väljer den.
Ö är för en önskan just nu: Hemlig. Än så länge.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Va, har du hemliga önskningar också? Hoppas alla dina önskningar slår in!

Eftersom jag säkert inte vågar avslöja mej i min egna blogg kan jag här meddela att jag är ett år äldre än dej. Jag anade att vi var rätt jämngamla.

crrly sa...

salt: Tack!

Mm, jag misstänkte det också, men jag trodde faktiskt att du var något år yngre.

Vi på Kantarellen sa...

Hoppas verkligen att din önskan slår in!

Tror mig ana! :-)

crrly sa...

mamse: Hehe, din lilla spion...! ;)

Anonym sa...

Å, jag känner mig manad!

crrly sa...

fröken: Kul!