torsdag, mars 02, 2006

Duktig

Igår var jag så duktig så jag känner inte igen mig själv: Först jobbade jag som vanligt, sen snokade jag upp en bokhandel som är lite obskyr och belägen i ett white trash-område, tänkte att de säkert har böcker kvar som jag vill ha på rean, och yeeaah, det fanns det, tjoho. Ska lista dem här när jag kommer hem och har dem framför mig. Sen åkte jag hem och joggade (!!) och sen lagade jag mat (!!!). Tvättade och sånt också, och sen hade jag dessutom tagit hem jobb, som jag gjorde i sängen.

Fast jag kan inte låta bli att undra när man ska få tid till att umgås med sin man, att prata med honom, att städa sitt hus och så en hel del annat förstås som jag gärna skulle vilja, träffa vänner t ex. Man hinner fan ingenting när man jobbar heltid; fram för sex timmars arbetsdag, så delar vi på jobben som finns.

Ikväll ska jag åtminstone på konsert: Chicks on Speed, weeeeeee, ses vi där? :)

3 kommentarer:

vandrarvild sa...

Sorry love, men jag hinner inte ner till konserten. En annan gång kanske? :D
kramkram

Anonym sa...

Jag funderade på saken faktiskt, efter att ha hört dem hemma hos dig för hundra år sen! :D

Jag fick dock prioritera konserten med Dark Funeral, i lördags. Min kassa är begränsad... :P

Hoppas det blir askalas! :D

crrly sa...

vandrarvild: En annan gång, honey! Malmö is waiting! ;)


fredde: Du valde nog fel, vågar jag säga! ;p