torsdag, juli 06, 2006

Allez France

Testar att uppdatera nu eftersom Blogger inte alls ville igår kväll...

Man måste väl gratulera Frankrike för god match igår, även om Portugal såg piggt ut och spelade en rolig fotboll, åtminstone i första halvlek. Personligen höll jag ändå på Frankrike, mest för att jag tycker att Portugals förbundskapten verkar så himla läskig.

Senast Frankrike vann VM klagades det en hel del från franskt håll över att så många i laget var utlänningar och att de inte ens kunde nationalsången ordentligt. Vad är det för resonemang? Hade laget klarat sig bättre utan alla dessa "utlänningar" då, kanske?! I så fall undrar jag var alla spelskickliga, "äkta" fransmän håller till, är det "utlänningarna" som har kidnappat dem och gömt dem för att få en chans att spela själva? Något sådant måste de ha gjort eftersom så många tycker så illa om dessa utlänningar, de har nog inte gjort sig förtjänt av bättre.

9 kommentarer:

vandrarvild sa...

jamen, det är ju samma slags människor som klagar på "de där jävla sartingarna" men kräver att Zlatan ska in på plan varje match.. eeeh. orkar inte ens argumentera på dyliga korkade ting längre. människor är puckon.

BTW: jävla blogger. fatta hur ofta det egentligen krånglar! Jag la ut ett inlägg på min nya blogg bara för att blogger inte ville. men sen när jag kollade hade det blivit inlagt tre ggr. Teknikens under...*suck*

men annars är allt bra :) Själv då?

Pia sa...

Om det är nationalsången det hänger på så är nog alla svenska fotbollspelare också utlänningar. Där sjungs det inte mycket. Frågan är om det ens går att skönja minsta lilla mummel.

Anonym sa...

Kolla in Gattuso på söndag, så får ni se någon som kan sin nationalsång!

Brazilian Linda sa...

:) När Sverige förlorade då tänkte jag: ja jag har ju alltid brasilien att heja på. Så jag hejade glatt och trodde fatksitk de skulle gå vidare. Meeeeeen nu gjorde de ju inte det, och eftersom jag är totalt ointresserad utav fotboll annars så msåte jag nu erkänna att jag inte har en aning vad som försigår...
Kanske borde kolla upp det :)

Förbundkaptenen är väldigt kär bland brassarna eftersom han är brasse :)
ha det så bra!

Tobi sa...

Då kan du ju kolla in Holland som länge dragits med gruppindelningar mellan vita spelare och dom med ursprung från Surinam. Tidigare med ex Gullit som tränare så har det varit ungefär hälften av var sort med i laget. Nu med van Basten som på den tiden var högst inblandad i dom bråken finns det inte en enda spelare kvar med mörk hy trots att det finns flera runt om i Europa som mycket väl skulle ha platsat ex Davids i Tottenham som är en världs spelare. Så nu är det ju lite intressant om han har tänkt på harmoni i laget när han har tagit ut vissa spelare och på helt andra saker när han har utelämnat vissa spelare?
det luktar lite surt i alla fall...

Allez le bleu i finalen mot dom stroppiga gli azzuri...

deusexmach sa...

Det skulle vara racism att välja spelare bara för att de var svarta också. Van Basten har föryngrat sitt landslag och då passar inte gammle Davids in längre.
Holland är liksom Frankrike, gammla kolonialmakter som haft invandring sen 1600-talet. Jag tror inte hudfärgen har någon större betydelse när de tar ut ett lag för att försöka vinna världsmästerskapet.
Den långt gångna integrationen har lämnat lika mycket tolerans, som det givetvis skapats hat. Arbetslöshet, okunskap och fattigdom föder tyvärr sådant.
Jag kan tycka Frankrikes landslag var en seger för antiracismen. Det är få som klagar på utlänningarna nu. Lika så Zlatans självklara plats i landslagets.
Lagerbäcks däremot...

Anonym sa...

Here are some links that I believe will be interested

Anonym sa...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»

Anonym sa...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»