torsdag, juli 13, 2006

Ssssss

Sommar
Sol (-ande, -ning, -bränd etc...)
Semester
Sminkfri
Salta bad
Sandstrand


Ja, typ såna klichéer blir det nu. Jag njuter och har den enorma förmånen att få göra det tillsammans med några av dem jag älskar mest: darling gos, darling cree och darlingarna katter. cree har varit här i ett par dagar nu och vi har myst massor.

Alldeles nu strax när som helst kommer ett par andra goda vänner och stannar över helgen, och sen kommer det att rulla på så resten av semestern och en bra bit in i augusti med släkt och vänner som hälsar på. Grillkvällar! :) Jag har nu, tack vare cree, får testa tzaykött för första gången och mmmmm, så himla gott! Rekommenderas verkligen. (Själva grillningen blir så otroligt mycket trevligare om det inte stinker av bränt lik, så är det bara.)

Och jodå, jag ska skriva om det fantastiska bröllopet, men det lär ta lite tid... som jag inte har. Ska pyssla lite med några foton från det också och då måste jag ju sitta härinne vid datorn och hänga istället för att mysa i solen... så det får vänta! :)

Nu ska jag absolut inte lova att jag skriver något om det här i bloggen... men en hel del funderingar väckte bröllopet... om kärlek, om förhållanden, om vårt förhållande kontra deras, om vänskapsförhållanden (apropå alla de fantastiska tal som hölls av deras vänner) etc, etc etc. Får se om jag kan reda ut lite av det, men som sagt, jag lovar inget. (Jo, jag tycker att min blogg är alldeles för ytlig och tramsig [även om jag ju absolut oftast går in för att vara just ytlig och tramsig här] i förhållande till vilken grubblande person jag i själva verket ofta är, och en del funderingar kan nog vara sköna att få ner på pränt, varför inte här.)

Nu ska jag förbereda dryckerna till det grillade. Ta det lugnt i sommarvärmen!

8 kommentarer:

Anonym sa...

puss!

Anonym sa...

tzay rockar! =)

crrly sa...

cree: Puss på DIG, darl!

mory: Ja!!! :)

......... sa...

men vart hittar man tzay då?
Långt nuförtiden till Västra Frölunda...

crrly sa...

monstermamma: Bra fråga. Extremt välsorterade livsmedelsbutiker men jag har aldrig sett nåt, buhu. Fråga efter det i affären. Vadå Frölunda?

......... sa...

Företaget som du länkade till ligger väl i V.F?

crrly sa...

monstermamma: Eeh, jaså, det kanske det gör, men deras sortiment av oliver etc finns ju i nästan varenda butik och man handlar ju inte i lagerhallar...?

Anonym sa...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»