onsdag, juli 19, 2006

Ett sommarparadis

Jag har hittat paradiset på jorden! Det heter Haverdal och ligger strax norr om Halmstad. Så många gånger man har susat förbi skylten på E6:an men aldrig stannat. Så mycket man i och med det har missat!

Vi följde med våra vänner som bott hos oss i några dagar till tjejkompisens föräldrars hyrda stuga i Haverdal. Ett litet 70-talsträhus med en alldeles överdådigt prunkande trädgård mötte oss. Och havsutsikt! När vi kom ner till stranden väntade nästa överraskning. Kilometer efter kilometer med bländande vit, jättefinkorning sand... och i vattnet inte en sten (utom en stor som sticker upp), inte en fisk, inte en äcklig växt. Inga maneter, inga alger, inget sjögräs. Weeheeee!! Jag badade och badade och badade och kunde inte sluta le med hela ansiktet. Så lycklig var jag när jag plaskade runt... Vilken dröm för mig, helt perfekt, långgrunt, varmt i vattnet, urskönt och så lite vågor som gjorde det roligt. Nostalgi också... ett lika fint bad har jag aldrig sett sen barndomens Varamon i Motala och har man en gång varit van vid ett sånt har man svårt för "badplatser" med alger, tång, branta klippor, bråddjup... och likaså grumliga läskiga små dypölar.

Två dagar i Haverdal, två dagar med skitkul sällskap och massor med mys, två dagar som kändes så mycket längre för att vi gjorde så mycket kul trots att vi mest latade oss på stranden. När man ligger i lagom brännande sol, på en skön handduk med en annan under huvudet, med en bra bok (Middlesex), i trevligt sällskap, varken hungrig eller törstig eller kissnödig, då har man svårt att föreställa sig att det finns saker som stress och problem.

Detta var kort och gott precis vad vi behövde, två dygn av oupphörlig lycka, skratt, sol, bus med två glada och galna labbisar plus en ettåring, supergod mat, fina viner och en massa mys.

8 kommentarer:

Eva-L sa...

Låter trevligt. Jag har en annan undran dock. Bloggare du känner i fältet här bredvid, är det folk jag kan tänkas veta vilka de är? Jag är nyfiken.

crrly sa...

e-l: Nej... inte vad jag vet. Bara den vi redan känner gemensamt. Men vad vet man, världen är ju pyttig, det får man ju bevis för var och varannan dag. Nån särskild du har misstankar om?

crrly sa...

e-l: Men du känner ju "tjejkompisen" i det här inlägget, det inser du va? :) Hon har dock ingen blogg, tyvärr.

Anonym sa...

Hoppas det inte var lika långgrunt som Varamon.

crrly sa...

uffe: Det var det! Minst! Helt perfekt!! :)

Anonym sa...

Here are some links that I believe will be interested

Anonym sa...

I'm impressed with your site, very nice graphics!
»

Anonym sa...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»