tisdag, juli 11, 2006

... som vanligt...

Hemma igen och allt återgår till det sommarnormala. Katterna är lyckliga, på lite olika sätt men dock. Den stora tjuter i högan sky och hämtar pinnar som presenter åt oss, som vanligt, den lilla skuttar och hoppar och ränner runt som en dåre, som vanligt. När de orkar. Mest ligger de, som vanligt så här års, och pustar i sina varma pälsar mitt på parketten, det är väl svalast där.

Darling jobbar och står i, som vanligt; han har gjort en jättefruktsallad, som vanligt, han har cyklat och kollat om det blåser samt köpt ny lampa till fläkten, han har klippt gräset, han har ansat druvorna och nu plockar han körsbär.

Och jag, jag latar mig, som vanligt, läser morgontidningen sakta, som vanligt och har påbörjat en ny bok, som vanligt.

S e m e s t e r.

Utan åtaganden!! :)

Så fort darling frågar om jag inte ska göra det eller det eller det... så säger jag bara att nää, jag har semester, jag har inga åtaganden! :) Och det är knappast så att jag tvingar honom att göra allt han håller på med, han är bara en väldans rastlös person.

Som vanligt.

6 kommentarer:

Eva-L sa...

Jag vet ju varför, men det låter så vansinnigt roligt ändå att han cyklar och kollar om det blåser!!! Korkad kille det där;-)

Gudinnan sa...

*fniss* Det låter nästansom om det vore mig och min Darling du skriver om! Darling kan inte sitta still långa stunder utan är den som oftare springer runt med dammsugaren/diskar/städar badrummet/fixar/pillar/donar medan Gudinnan ligger i soffan med en god bok och anstränger sig för att inte vara i vägen....

Vi på Kantarellen sa...

Varför vill han ha reda på om det blåser?
Vindsurfar han?

Anonym sa...

Men igår blåste det här i Stockholm. Tyvärr gick fenan av, och när jag var så långt från land som möjligt. Som tur är så berättade en kille för många herrans år sen att det faktiskt går att segla en bräda utan fena, så jag tog mig tillbaka... Nästan. Jag kom till samma sida av sjön i alla fall. Klev iland över en sjöbotten som var alldeles vit av små tokvassa snäckor och promenerade tillbaka till surfklubben, bärandes på brädan. Rätt skönt att det där hände idag, sist jag använde den brädan var det snö ute.

/nu med fötterna fulla med plåster.

crrly sa...

eva-l: Det han levde för för bara några år sen har legat ganska nere de senaste åren, mest pga att han jobbat dugnet runt så jag är så glad att han har återupptagit det!

mamse: Japp, det handlar om vindsurfing.

gudinnan: Visst är det skönt. När man väl har lärt sig att inte bli stressad av det!

rasmus: Oj!!!! Aj och usch. Min darling gjorde nåt liknande i Karlskrona och jag mitt dumhuvud stod och undrade varför han körde så sakta, hm. Han krånglade av sig hängselen och band fast den på brädan och körde med kroken som fena!

Anonym sa...

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»