onsdag, juli 05, 2006

Ljudet av ett annat hjärta

(Hoppas nu att bror inte får för sig att gå in och läsa men det har han ju aldrig gjort förr, så... Näh, han är väl buzier than ever.)

Av mitt planerade inslag på bröllopet, av alla storslagna idéer bidde det en tumme. Typ. Istället för en film med musik, gjort med film- och redigeringsprogram, istället för MovieMaker och allt vad de heter, så blev det PowerPoint. Som min darling visserligen är jäkligt bra på (som tur är!!!!!!!!!!!) men ändå. Och vadå, lägga in låtsnuttar som illustration?! Glöm det, typ. Några intron kanske man kan köra, möjligen. Snyft, jag som hade såna idéer och planer, nu blir det... en besvikelse. Fast bror visste ju inget förstås, och det kommer att bli ett jäkligt roligt bildspel, ha! :)

Har i alla fall fått en hel massa gamla låtar skickade till mig, iih, vad kul det är. Snacka om nostalgi. Eftersom vi alltid har varit flitiga Mina Vänner-böcker-missbrukare i vår familj så har jag rätt bra koll på alla brors favoritlåtar genom tiderna (eller i alla fall, säg, fram till mitten av åttiotalet). Lyssnar just nu på Ge, ge, ge med Uggla (den kommer ni inte ihåg va?!), ett par låtar av Gyllene Tider fanns också med där [rubrikens titel + (Hon vill ha) Puls] samt Beth och I've had enough (Into the fire) med Kiss. Och en hel del annat.

Jäkligt roligt har det också varit att gå igenom de gamla familjealbumen och skanna hundratals godbitar.

Här kommer ett par bilder på liten crrly och bror.




14 kommentarer:

Anonym sa...

Vad söta ni var (är?). Är den andra bilden från Pariserviken? Hundratusen nostalgipoäng i så fall!

Kram,

Vi på Kantarellen sa...

Coola redan då alltså. :-D

crrly sa...

marcus: Vem är du???!!! Tror att bilden är från Jerusalemsbadet men jag kommer inte riktigt ihåg.

mamse: Japp! 8-)

Eva-L sa...

Finns/fanns det sandstrand i Jerusalemsbadet? Jag var där en kväll för många år sen med bla din darling. Flera surfade, inte jag:-) Jag cyklade hem (alltås hem till farmor) ensam på kvällen förbi djurkyrkogården. Jag har aldrig cyklat så snabbt!

crrly sa...

eva-l: Men shit, du har rätt. Det är väl ingen sand där...?? Hmmm. Är detta då Pariserviken, det kan man fråga sig.

Vi på Kantarellen sa...

Du!.. Det där konstiga med mailen.

Varje gång jag skriver något här, kommer det som ett returnerat mail i min mailbox. Konstigt va?

crrly sa...

marcus: Sorry, jag kom på vem du var, skyller på värmen! ;p

mamse: Aha! Jag har en inställning som gör att jag får alla bloggkommentarer som mejl också, men det har inte fungerat på sistone. Jag får väl skriva ett mejl till Blogger och klaga.

Anonym sa...

du, han kommer att bli alldeles överlycklig över det ni fixat ihop. garanterat!

lycka till! :-D

crrly sa...

cree: Hoppas! Tack! :)

Anonym sa...

Tack vännen. Blev ju orolig en sekund där.... Jag har aldrig varit i Jerusalemsbadet "ordentligt" men visst är där sand? Fast långt för er att åka moppe dit väl? Trodde ni hade mycket närmare till pariserviken?

Pernilla sa...

vad söta ni är!!! Kram!

crrly sa...

marcus: Alltså, jag tänkte på en annan Marcus från vår håla,som också ska gifta sig imorgon men som jag inte har nån kontakt med... Blev så förvirrad! :p

pernilla: :)

Unknown sa...

snyggt med matchande kläder! ni ser mkt coola ut.

träskor är aldrig fel. det var mitt favvoplagg som liten.

Anonym sa...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»