lördag, juli 29, 2006

Status lördag

Idag, lördag, den åttonde dagen i min utrensning, mår jag mycket bättre än jag gjort sen i tisdags. Bara lite stel i lederna och så har jag haft huvudvärk oavbrutet sen igår eftermiddag/kväll men jag är åtminstone pigg och uppe och så. Och ledig! :)

Tillbringat dagen i solen, bland annat med boken Kundalinyoga av Wiveca Hjalmarsson. Efter ett tag märkte jag att alla tidningar vi hade i trädgården började spridas ut så jag utbrast irriterat: "Var kom den här vinden ifrån?!" Darling lystrade, kutade in till datorn och kollade vindmätare och strandwebbkameror, och jovisst. "It's picking up." Stranden nästa alltså. Där vi nu har tillbringat eftermiddagen och kvällen. Tur att man gillar att läsa och sova... Får se om jag lägger in bilder här sen kanske, nu vill älskling ha datorn och jag ska lägga mig och läsa lite till och sluta gräma mig över att jag just har missat Danmarks förlorade paradis (Dansk dokumentär från 2003. Ett riktigt grepp om hantverket. Tre av Jungfruöarna i Västindien var i mer än 250 år en dansk koloni och det danska inflytandet har lämnat många spår i öarnas kultur och historia. Arkitekten Ulla Lunn tar hjälp av danska hantverkare för att bevara öns kvarvarande danska minnesmärken. Repris från 2004.) och istället se fram emot Ettore Scolas Unfare Competition (21:15 i SVT2; "svensk" titel?) och inte minst Afrikas stjärnor på scenen i Senegal (Uomhuskonsert! SVT1, 23:00--00:50).

3 kommentarer:

Anonym sa...

skönt att du mår bättre =)

Bloggblad sa...

Jag trodde det var omodernt med fasta. På 80-talet fastade jag ofta och då verkade det som om "alla" gjorde det. Men nu var det länge sen jag hörde om det - själv är jag för lat. Men första gångerna gick jag ner så mycket att jag blev som ny både till kropp och själ.

(Välkommen till mig - jag känner igen din signatur, men det var ett tag sen jag var här)

crrly sa...

sara: Tack! Jag mår prima nu! :)

bloggblad: Det är säkert jätteute! Men det är väl inget man gör för att det är trendigt, eller? Inte jag i alla fall, men jag brukar inte bry mig om några trender alls. Men under den här utrensningen jag gör äter man ändå som vanligt så jag lär nog inte direkt gå ner något.