onsdag, juli 19, 2006

Wild n crazy

En grej skrev jag ju aldrig i förra inlägget... och snuddade bara vid i förrförr... ehh, vad blir det...förrförrförrförra. Jag har fasen inte haft SMINK sen bröllopet!!!!!!!!!!!!!!! Helt galet. Och modigt!!! Kvällen före bröllopet anlände en hel del gäster och det var lite vin och mingel och musik... Jag orkade bara inte sminka mig i värmen (hade då inte varit sminkad på flera dar heller) och frågade bror + blivande svägerska om de skulle ta illa upp om jag gick på minglet och träffade vänner och släktingar utan smink. Efter deras reaktioner vågade jag. Hehe, kände mig stolt. Ja men vad fan. Egentligen borde jag vara jätteemot smink, det innehåller en massa skit som jag inte vill ha i mig onödigt mycket av... även om jag köper ICKE djurtestat så klart... och tja, det borde ju kännas onödigt, men tyvärr gör det inte det. Jag har för fan inga ögon och det är roligt att ha en massa svart kajal så att man ser dem. Ett par gånger för rätt länge sen har jag färgat fransarna på sommaren men det är ju en dum årstid att göra det på för de blir ju solblekta hur fort som helst.

Äh, så i sommar kör jag au naturel... och det känns ba hur bra som helst. Till och med till stugan i Haverdal vågade jag åka, och träffa kompisens tjusiga familj, utan att ens packa ner sminket!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hjälp.


Nej, det värsta är att jag inte ens är ironisk.

Jag är stolt.

7 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Jag har också färgat ögonfransarna en gång.

Ingen skillnad, men ett par hundra fattigare.

Eva-L sa...

Jag är lite fascinerad, jag trodde redan att du inte sminkade dig. Eller hur det skrivs. Jag har precis börjat använda smink igen efter ett uppehåll (räknas det man sminkade sig som tonåring?) på 15-20 år eller så och det är vansinnigt kul! Men jag sminkar mig inte i värmen förstås.
Det är fint med smink men det är fint utan också:-)

crrly sa...

mamse: Det är rätt meningslöst...

e-l: Jag är chockad, skulle inte jag ha smink??!! Inte för att vi har setts ofta på senare år precis men... Smink har jag. Eller snarare: svart kajal och mascara har jag. Alltid, typ. Verkligen. Jag är också fascinerad... över att du tror att du inte har sett det?!!!! Jag lovar dig att du skulle se skillnad om du skulle se mig nu.

Eva-L sa...

Nu har ju jag mina klaraste minnen n av dig från gymnasiet. Eller möjligen väldigt dunkla, men från gymnasiet är dom. Hade du smink då?

crrly sa...

e-l: Ehhhhh, jaa, hade svart kajal + mascara då också! Fast du och jag diskuterade våra kolsvarta ögonbryn en gång, kommer du ihåg det? Om hur våra respektive släktingar hade sagt att det inte var så fint att måla ögonbrynen som vi gjorde... fast vi aldrig hade målat dem! Jag målar bara runt ögonen + på fransarna. Han T, du vet, han sa en gång att han inte såg skillnad på mig med smink och utan. Yea, sure, tänkte jag och målade ett öga och visade honom. Hans reaktion: "Hahaha, kan du inte se ut så där?!" Tack för den liksom.

Anonym sa...

I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»

Anonym sa...

Your are Nice. And so is your site! Maybe you need some more pictures. Will return in the near future.
»