torsdag, augusti 31, 2006

Brasil, nostalgi


Hade jag inte varit sjuk (...) hela tiden så hade vi för några veckor sen haft en BRASIL-kväll (och -eftermiddag!) med en annan Brasiliengalning på mitt jobb + hennes kille. Vi skulle köra alla våra Brasilienbilder på väggen med projektor och lyssna på alla superbra Brasilskivor, och så dricka caipirinha givetvis, gjord på deras egenimporterade cachaça (sockerrörsbrännvin). (Och ölet Brahma -- eller var det Skol? -- fanns ju på Systemet ett tag, hoppas det finns kvar!)

Nu skjuter vi på det, men när tusan ska vi hinna med det?! Det hade ju varit lite roligare också om vi hade hunnit med det när det fortfarande var 30 grader varmt, men vi får väl göra upp en brasa i värsta fall! ;)


BRASIL-bilder:


My Surfer Boy.



Weee!!! och Waaaa!!! i sanddynerna, con emoción.


crrly har svart hår, pixlat ansikte och fin balkongutsikt.


Hotellfönsterutsikt, Rio: Praia Copacabana.


Hotellfönsterutsikt Rio: rakt ner i gatan (där
försäljarna är flockade runt entrén...).

4 kommentarer:

Anonym sa...

shitans vilket hav!!!!

själv drar jag till medelhavet om någon liten dag =)

Brazilian Linda sa...

vilka fina bilder! tyvärr har jag aldrig varit till den brasilianska stranden måste jag erkänna men jag hoppas på att få komma dit i december en sväng. Om ni vill ha nostalgi tripp m mat så kan man köpa brasse matpaket utav mig för fulländad ¨tripp¨. :) Jo hur kallt är kallt? ja.. alltså när man sitter inomhus och fryser fingrarna av sig så tycker jag det är kallt. Varmt är när man kan gå med linne typ. :)

Cinks sa...

Jisses! Det ser ju schuuukt skönt ut! Nån gång ska det bli Rio för mig också, that's for sure!/ Cinks

crrly sa...

sara: Härligt!!!!!

linda: Jaaa, klart vi ska ha din brassemat också! :) Menar du verkligen att man kan FRYSA om fingrarna inomhus i Brasil??

cinks: Mmmm... Men det var tyvärr 40 grader varmt så vi orkade inte göra jättemycket.