tisdag, augusti 08, 2006

Mer om Så som i himmelen

Jo, jag såg ju, tvärtemot min brors rekommendationer, Så som i himmelen för ett tag sen. Frågade äntligen bror idag vad han hade emot den och när i filmen han gav upp. Det visade sig vara så enkelt som att hans fru hade börjat se den just när en match i fotbolls-VM skulle börja så det var därför han gick iväg; han skulle till en annan tv och se matchen istället. Han var dock bara borta i kanske 20 minuter, sa han. Han avskydde slutet, tyckte att det var pinsamt tillrättalagt och så kan han inte med vare sig Frida Hallgren eller Michael Nyqvist.

Ja, och så flinar han åt vår far. Pappa hade hört en man han förr kände genom kyrkan tycka att detta var den absolut bästa film han någonsin hade sett. "Och då bestämde jag mig", sa pappa senare eftertänksamt till oss, "för att aldrig, någonsin, se den."

6 kommentarer:

Anonym sa...

har inte sett filmen, faktiskt =)

hoppas du mår bättre nu :)

Herman sa...

Ryktet om min död är betydligt överdrivet. :) Beträffande "Så Som I Himmelen" så tycker jag den är ett misslyckande. Den känns som en pretentiös version av Änglagård, där det pretentiösa är tämligen misslyckat.

crrly sa...

Hej sara! Nä, med risk för att bli tjatig sitter jag här med feber!! Inte klokt. Antar att naturen jävlas nu och tar igen alla miljoner ggr jag har varit sjuk utan feber i mitt liv. Ska rigna vårdcentralen imorgon, nu har jag fått nog.


Hej pojke med gitarr! Nice to see you.

Cecilia N sa...

Tycker ändå det är fascinerande att så pass många män, inklusive min man, tycker att det är en bra film. Alltså män som i vanliga fall flyr såna där romantiska dramer.

Jag gruvade mig för hur jag skulle få iväg honom att se den med mig, men det visade sig att han hade blivit rekommenderad den av jobbarkompisarna!

Anonym sa...

Jag tyckte den var skitdålig. Pekoral hoch drei.

I Tyskland är det väldigt poppis att säga "Hoch drei" om allt just nu. Det betyder "i kubik".

Jag har förresten också sjungit i kör ett antal år.

crrly sa...

cecilia: Ja! :) Min man också!

annika: Ahaaa. Minsann. Det är så kul att folk verklgien antingen hatar eller älskar den. Jag älskade den nog hoch drei faktiskt. ;)