fredag, augusti 18, 2006

Paaaaaaarty

Nej då, det här är -- faktiskt! -- ingen fylleblogg. (Fan, vad dum jag är som avslöjar det, annars hade jag ju kunnat skylla på det om detta inte blir bra...) Vi har den årliga kräftskivan på gatan ikväll, och darling och jag plus tre andra har arrangerat den. Det är succé faktiskt! :) Jag håller mig nykter, men vågar inte riktigt visa det (jag är inte direkt känd för att spotta i glaset och vill slippa jobbiga frågor... Nej, jag är inte gravid men jag jobbar ju på det och kör en vit månad eller så, men det har inte alla grannar med att göra ju. ...Bara alla som läser detta, eeeh...) så jag har tvingats dansa (Shit!! Jag som är Nemo saltat sobrius personifierad!) och då passade jag på att snurra extra mycket (eyy, värsta pinsam jag är, sån fjortisgrej, spela full lixom...) för att kunna få ta några snedsteg eller... ah, jag snurrar ju in mig i mina krångliga förklaringar, skit samma, det var inget viktigt. I alla fall: Vi har party. Det är jävligt kul. Trots att jag är nykter. Och trots att jag mådde illa över att folk under denna kräftskiva runt mig satt och åt kräftor (jaså), räkor, revben, kyckling och råbiff (!). Efter att ha fått gå in och kräkas lite (yes, it's true, ännu en pinsam fjortisgrej?) så känner jag mig much better (the third embarrassing eh fjortisgrej: blanda in engelska...) och har ätit vegansk kladdkaka (Jääää! Morry, och alla andra, jag lägger ut receptet imorgon eller nåt, eller förresten, jag la ju det i kommentaren här. Svingott!!!!!!! Eller ah, skitgott är nästan ett bättre ord) och som sagt dansat. Jag kan inte komma över det. Hedgehog-Sara, jag kan glädja dig med att vi dansade som faan till denna låt. ;) Det var till och med kul. (Hm! ;)

Var tvungen att gå in och dricka vatten för, jäklar, jag dansade mig till och med svettig. *bekänner* Så då... passar jag på att ge er en uppdatering av läget. Musiken dundrar fortfarande där borta och jag lär bli dittvingad igen snart, men jag tänker inte dansa mer! :) Men som sagt, jag var tvungen att leka lite, lite galen ikväll också, för annars är det ännu pinsammare än det redan är att jag var Stökig och Utflippad så in i h-e förra året, shit, vad knasigt det blev, hrm. Nu måste jag ju liksom visa att jag alltid är sån (annars kommer de ju att tro att jag var så jävla packad så att jag gjorde bort mig totalt förra året, och eeh, det tror de ju antagligen redan och har trott i ett år nu, eller så är jag bara paranoid och de har redan glömt bort allting, men på nåt sätt så säger min logik att jag måste vara lite utflippad i år också så att de ser att jag alltid är sån här, onykter eller ej, men samtidigt vet jag då inte varför jag låtsas att jag också dricker ikväll, och äh, vad babblar jag om? Nåväl, av erfarenhet vet jag att andra kan hämmas om nån (jag) inte dricker nåt, eller snarare om man sitter och visar att man har typ saft och/eller sitter med armarna i kors och ser uttråkad eller liksom demonstrativ ut, så jag har druckit en folköl (men sakta så det såg ut som minst fyra stark), lett snapsvisorna (ehe...) och låtsats att jag har hört vad folk har sagt och även låtsats att jag fattar deras fyllesnack och till och med skrattat åt usla skämt.

Men shit, hahaha, vad konstig jag är, det ser ut som om jag har värsta sociala problemen?!

Vad fan. Nä, jag lovar, jag brukar inte överanalysera så här. Inte mitt eller andras festbeteende i alla fall. Men det är sällan jag är spiknykter på partyn, så det är rätt intressant. Att analysera alltså. Ja, och att vara nykter.

Fan, kräftstanken sitter ju i näsan, måste tvätta den.

Wiedersehen.

11 kommentarer:

Anonym sa...

vem kan dansa lugnt till den låten ???

Jag kan inte heller äta kräftor - inte räkor med skal. Eller - inte något som ser ut som det som det var när det levde.

dubbelmoral antagligen - kycklingfilé och fiskfilé äter jag - men inte en kyckling med ben eller en fisk med huvud på.

Man borde bli veggis egentligen - skulle allvarligt överväga det om det inte var för alla andra i familjen...

crrly sa...

sara: I vanliga fall skulle jag ha kunnat låta bli att dansa alls! ;)

Isch, kräftor är äckliga spindeldjur, helt enkelt. Filéer växer väl på träd, va? ;)

jag kan väl helt enkelt rekommendera att skaffa en vegetarisk kokbok om du vill laga mer grönt; det kan ju vara lite drastiskt att ändra en hel familjs vanor bara sådär: (mitt tangentbord är dökonstigt nu; jag kan inte göra vanliga kommatecken eller punkter; gaaah!)

Anonym sa...

Öhhhöm..

Ja. Eeeh.

Jag vet inte vad jag ska skriva. Typ.
Men det låter som om du har kul.

Och det låter faktiskt som om du är tokpackad. Men jag litar på dig.

Jag har den låten på band. Kassettband, för övrigt.

......... sa...

hahaha garvar åt dina sociala experiment!! håller med, du låter aspackad!

Anonym sa...

är du SÄKER på att det bara var folköl? ;)
Crazy girl! :D

Ska testa ditt kakrecept någon dag. Har inte gjort det från vegania förut, men däremot massor av annat gott därifrån! =)

crrly sa...

tina, monstermamma och morry: :)

Håller med er. Dessutom är inlägget misstänkt rättstavat, det syns att jag har suttit och korrläst som fan i efterhand och bara det gör det ju ännu mer misstänkt?! :) Ännu mer bisarrt. Men jag har sagt det förr och säger det igen: Jag skriver (och bloggar) typ som jag pratar och det är oftast ren stream of consciousness, dvs det blir som det blir, och är man då lite babblig av en (dessutom uppspydd...) folköl så där på fredagskvällen så blir det tydligen så där. för det mesta är jag rätt utflippad som jag är så jag fattar inte ens varför jag dricker på fester, fast det är ju oftast jävligt gott. Och dessutom är det rätt skönt att skylla ett knasigt beteende på alkohol, sen behöver man ju inte erkänna att man är sån ändå.

Men vad fan. Nu analyserar jag ju igen. Bah.

Astillbe sa...

:-D Kan inte annat än att le! Och låten är faktiskt en favvis som jag fick i modersmjölken eller nå't.

Jag var också nykter på fest igår - och det funkar till en viss gräns - när de andra blir för fulla då är det dags att dra. Vilket jag gjorde...

crrly sa...

alter ego: Bra fråga. Det är typ den jag försöker svara på i inlägget ju. Men lyckas mindre bra med, tror jag...

Unknown sa...

det kan verkligen vara intressant att vara nykter på fest : )

men nu undrar jag: hur gick det under resten av kvällen? dansade du något mer?

Laila och Johan sa...

Visst är det knepigt att man blir ifrågasatt när man är nykter på en fest. Att supa "skallen i bitar" är tvärtom helt normalt..???

crrly sa...

sofia: Äh, jag orkade aldrig gå tillbaka, jag kände varken för att dansa eller låtsas fatta mer fyllesnack så jag var kvar hemma istället.


loppanlej: Det är helt sjukt. Alkohol är inte bara "socialt accepterat", det är fan ofta ett socialt tvång.