tisdag, augusti 15, 2006

Nästa resa bokad!

Weeee, det är inte klokt, nu har jag bokat in nästa resa!! Det blir i vinter, tidigt nästa år, och det blir Kanarieöarna. Darling ska åka på konferens och såg att det råkade vara över min födelsedag... Han tyckte att han hade varit otroligt osmart som bokade just då, så han sa att han ville att jag ska med också, åka undercover (ser illa ut om frun är med, liksom... även om jag givetvis betalar själv), ta med en kompis, åka med annat flyg och bo på annat hotell än han! Så kan vi ses några eftermiddagar och kanske några kvällar i alla fall. Jag tar med mig underbara darlingen Annelie och så leker vi Sällskapsresan (ja, hur står man annars ut med charter?), jäklar, vad kul det ska bli! :D

Bokat och klart, alltså, och jag är så sprallig!!! :)

10 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Det fattar jag.... sprallig alltså. :-)

Anonym sa...

hurra för resor! Ska du smyga runt makens hotell med hatt o solisar också ;)

crrly sa...

mamse: Iiih! :)

sara: Jaaa, så klart vi måste smyga på dem! :D Det känns jättebusigt, hahaha!

Sunflower sa...

Rooooligt! :)

crrly sa...

sunflower: Jaaaaa! Kan det inte bli vinter snart?! ;)

Anonym sa...

Hallå! Inget fel på charter! Man gör ju vad man vill när man väl är på orten. Researrangörens skitdyra grupputflykter kan man ju strunta i att åka med på.

Jag tillbringade somrarna (och ibland julloven) tills jag flyttade hemifrån med att åka utomlands på charterresa med min allmänbildningsivrande pappa som grundligt läste på om regionen vi skulle till och packade in oss i livsfarliga hyrbilar som min syster oftast spydde ner när vi åkte mellan sevärdheterna.

Syrran och jag var inte ett dugg tacksamma. Vi ville bara bada och äta vattenmelon.

Skolfröken sa...

haha, om folk på hans jobb inte vet att ni är tillsammans kan ni ju låtsas träffa varandra i någon bar och liksom bara klicka på en gång!

Fast smygandet låter också kul. Glöm inte att lämna kryptiska meddelanden till honom hela tiden som gärna kan sättas upp i receptionen.

crrly sa...

annika: När man väl är på orten, ja. Men man flyger dit och hem med en massa... ja... vad ska man kalla dem?! ;p Har skrivit en fascistisk dagbok om charter nån gång, ska se om jag kan leta fram den kanske, haha. Alla idioter på flygplatsen, på flyget och på hotellet, var tusan kommer de ifrån och vad gör de i sitt vardagsliv?!

crrly sa...

skolfröken: Mycket bra idé, hahaha! Darling är så rädd att vi ska bli uppraggade av hans galna och sjövilda kolleger! :D

Anonym sa...

Ja crrly, det har du rätt i, men det ser jag som en möjlighet att wallraffa i verkligheten.

Så har jag bla tänkt när jag har haft mina femhundra skitjobb för att dryga ut kassan när jag pluggade och på somrarna...