lördag, augusti 12, 2006

crrly listar 4x9 saker

Skäms lite för att jag har dröjt så himla länge med att svara på Lindas utmaning men here goes:

4...

...arbeten jag haft i mitt liv:
1.
Kassörska.
2.
Skötare (mentalvårdare).
3.
Bokhandelsmedhjälpare (för att få kallas bokhandlare var man tvungen att ha jobbat i typ ett halvt liv och på den tiden jag jobbade i en bokhandel hette själva affären boklådor i pluralis).
4. Svenskläraret.


...filmer jag kan se om och om igen:

1. Svart katt, vit katt
2.
Femte Elementet
3.
Ronja Rövardotter
4.
Kalle Stropp och Grodan Boll på svindlande äventyr



...städer jag har bott i:

1. Vadstena
2.
Göteborg
3.
Lund
4.
Linköping



...TV-serier jag gärna ser:
1.
L Word
2. Smack the Pony
3.
This Life
4. Monty Python’s Flying Circus


...ställen jag vill åka till:
1.
Kuba
2. Kanada
3. Jamaica
4. Sankt Petersburg



...webbsidor jag besöker dagligen:
1.
crrly.blogspot.com
2.
www.google.com
3.
www.ne.se (när jag jobbar)
4.
Ett gäng bloggar.



...favoriträtter:
1.
En stor sallad med massor av roliga ingredienser som t ex avokado.
2. Nästan vad som helst som darling lagar (uuh, fjäskigt men sant…).
3. Färsk pasta med nån god sås med massor av vitlök.
4.
Potatis- eller couscous- eller pasta- eller bulgursallad med massor av kul i.



...ställen där jag stortrivs:
1.
I en husbil på en trevlig plats och med kul sällskap (man borde alltid ha med sig eget kök och egen toa!).
2. I min säng.
3. I darlings famn (nu är jag så där läskigt smörig igen).
4. På stranden i Ponta Negra, Brasilien, i soluppgången när exotisk frukt-frukost väntar!



...vänner som jag tror kommer att svara:

Nej men usch, vad svårt. Får väl försöka uppmana ett gäng då, men jag vet inte vilka som redan har listat detta...

1.
cree (när hon har fått tillbaka sitt modem...)

2. Jenny
3.
Sunflower
4. Tinselflickan

5 kommentarer:

Li sa...

Härligt!
Bättre sent än... ja du vet ;-)

crrly sa...

Nej, men där är ju du! Hej, hej! :)

Anonym sa...

Fixat :-)

Sunflower sa...

Hej gumman! Jag ska göra listan men inte nu. Sitter vid min sambos dator och är inte van vid den, så då tar det dubbelt med tid för mig att skriva. :) I morgon mellan upp och ner spingandet tvättstuga-lägenhet. :) Kram

Anonym sa...

Jag har redan gjort den här, tyvärr - eller en mycket lik den, i varje fall.

Kolla här.