söndag, augusti 06, 2006

Helgsummering

Tänker inte tråka ut någon med detaljer men vilken jobbig helg. Torsdagsnatten var absolut värst, då hade jag en sån fruktansvärd migrän att jag spydde med irriterande jämna intervaller var tjugonde till trettionde minut hela natten från elva på kvällen till halv fyra på morgonen. Ironiskt nog skrev jag när jag var sjuk förra veckan: "Jag tröstar mig med att maginfluensa är värre. Och migrän. Eller maginfluensa och migrän samtidigt!"

Ehhh.


Okej, så influensa då, plus migrän och maginfluensa. Samtidigt. Yippii. Ingen behöver ingående beskrivningar för att fatta hur jag har haft det. Är fortfarande yr, matt och trött och då och då kallsvettig. Det jobbigaste av alltihop är dock att detta, med alla febermardrömmar som ingår i paketet, har lett till en massa ångest, och till slut livskris och en depression light.

Får se hur jag ska ta mig ur detta nu. Såg en chans att smita till skogs i en vecka (till pappa) och ta en timeout ifrån mitt liv men jag struntar nog i det just nu ändå. Kunde ha fått skjuts upp dit och hem nämligen men jag vill inte vara borta hela nästa helg som de andra ska vara. Tänkte säga "hinner inte", men såna ord ska hädanefter vara bannlysta.

Tja, vad ska jag säga. Ska i alla fall vara hemma i några dagar nu; jag mår ju faktiskt fortfarande inte bra fysiskt sett och vågar absolut inte köra bil i detta tillstånd. Det är min enda plan, sen får vi se. Återkommer väl snart så småningom med en del vackra, coola bilder som jag har tagit på sistone men just nu känns det bara inte som läge för det.

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Stackare!

Pia sa...

Men huga. Det låter riktigt ruggigt. Krya på dig så jättemycket och hoppas livet ljusnar en aning snart.

Anonym sa...

ujuj inte bra du behöver ett break det hörs ju. Migrän är inget kul alls.
Du måste vårda din hälsa precis som vissa behöver "vårda språket" (andra bloggar)
Ät lite näringsrikt ett par dagar,,så din kropp kommer i fas som man säger,,,
håller tummarna att det går över.

crrly sa...

Trevligt med kommentarer från en hop främlingar! Tack för dem! :) Jo, Bloggblad, dig känner jag ju lite nu iaf... men inte er andra. Jag håller på och tar igen mig för fullt...