måndag, augusti 07, 2006

Endlich: bröllopsbilderna!



Äntligen kommer jag mig för att fixa till nåt med alla fina bröllopsbilder jag tog i somras! Jag har *tadaa* gjort ett litet collage, och jag är minst sagt nybörjare på Photoshop, så jag är ganska stolt. Tyvärr blev det ganska litet men ni måste ju ändå klicka på det för att se ordentligt! Det är så krångligt och evighetssegt att posta bilder i Blogger så därför valde jag att göra så här.

Bilderna är ju numrerade också, här följer en beskrivning av dem:

1. Det vackra brudparet. Ja, de var mycket vackrare i verkligheten, jag lovar! ;)
2. Brudbuketten.
3. crrly och hennes bordssällskap, som också var mycket vackrare i verkligheten... Det kan
jag dock inte påstå att jag var. (Förutom att jag har smetat lite i hans ansikte är bilden precis så där suddig, jag bryr mig inte om att försöka göra den bättre!)
4. crrly och darling visar sitt bildspel: lillebror (brudgummen) spelar fotboll vid drygt ett års ålder.
5. Klockan fyra på morgonen visar vi våra rätta jag, minsta lillebrorsan och jag. crrly har slitit av sig strumpbyxorna (hänger på stolen längst fram i bild) som gick sönder när hon dansade utan skor (ni ser ju klackarna på förra bilden...) och fastnade i trägolvet och likaså är alla nålarna i crrlsen väck. Bror har slängt av sig kavajen och lättat på slipsen… Skööönt!
6. Nästa förmiddag: fika med presentöppning.
7. Trötta bröllopsgäster...
8. Den tröttaste bröllopsgästen.
9. Blomster med hus.
10. Annat blomster med annat hus.


Det är väldigt frustrerande att inte kunna visa fler av de fina bilderna... men då avslöjar jag liksom för mycket om bröllopet och var det hölls nånstans! Jag föredrar ju som sagt att hålla mig så anonym som möjligt. Men jag kan ju ändå berätta så mycket som att det var lite synd om min bordsherre ni ser på bilden, som under förrätten försökte konversera lite med mig. Jag hade dock precis fått reda på att jag skulle hålla mitt tal under just förrätten och var fullt syselsatt med att skriva det, så jag sa typ: "Sschh, jag skriver tal nu!" Himla schyst, liksom. Men jag hade inte haft en sekund över till att skriva det tidigare så jag var ju tvungen... Och det gick bra att hålla talet sen, som tur var. Bordsherren kompenserade jag senare! :) Bildspelet gick också skitbra och det var så kul eftersom vi hade haft ett sånt himla jobb med att sätta ihop det med musik till och allt. Lillebror noterade minsann att det var hans gamla favvolåtar vi hade hittat! :)

Återkommer senare med fler bilder från sommaren...

7 kommentarer:

schmut sa...

det är första bilden jag sett på dig. attans vad du är curly!

crrly sa...

Såklart jag är cu... crrly! ;)

Anonym sa...

asså jag känner inte riktigt igen dina bröder på de här bilderna ;-) fint smetat! hihi

Vi på Kantarellen sa...

VARFÖR kan ingen gifta sig i min bekantskapskrets.

Jag VILL gå på bröllop!

crrly sa...

cree: Eller hur! ;)

mamse: Det är det bästa ju! :)

Anonym sa...

Vad söt och fin du är! :)

crrly sa...

salt och alter ego: Heh. Tja, ibland återspeglar ju inte bilder verkligheten...! ;) Men tack, bilderna är fina, ja.