torsdag, april 27, 2006

Annat

Idag har jag fastnat i en hel del. Dels hade jag hittat Fossmos sajt hos Stationsvakt igår, dels har jag förkovrat mig lite i svensk slavhandel. Det senare hörde faktiskt till mitt jobb, en av de främsta anledningarna till att jag har varit kvar här så länge och att jag trivs så bra är just variationen av ämnen och allmänbildningen man får.

Och detta trots att jag är tvungen att pendla med bil så länge och långt varje dag... vilket osökt för mig över på ytterligare en bra länk: Boken Bilar - Starka sidor och svaga punkter där "besiktningsresultaten för årsmodellerna 1993 till 2002 presenteras samt fakta och omdömen till och med årsmodell 2005. Boken ges ut av Konsumentverket och Bilprovningen gemensamt. Innehållet omfattar även bilarnas krocksäkerhet, inre säkerhetsutrustning, begagnatpris, ägarkostnader, bränsleförbrukning och - inte minst - en presentation av varje bilmodell med karossbyten, motorvarianter med mera. Dessutom ingår bilägarnas egna betyg på sina bilar. 400 sidor, 2006. Pris: 120 kronor + porto 40 kronor. Totalt 160 kronor." Måste ha! :) Jag har också läst att det finns kapitel om vad man ska tänka på vid begagnatköp och ett avsnitt om eco driving med mera.

Som sagt: Måste ha! :)

2 kommentarer:

jovanna sa...

oj, jag läste fosse. som i jon:/
blev lite förvånad:)

Anonym sa...

Skord vet ju en hel del om svensk slavhandel, så det är bara att fråga på om det är ngt du undrar :-)