onsdag, april 12, 2006

Dagens låt!

Om alla, som jag imorse, lyssnade på Poupée de cire, poupée de son med France Gall på repeat i bilen skulle trafiken flyta bättre och alla bilister vara mycket gladare! :)


Kolla videon här!





Je suis une poupée de cire
Une poupée de son
Mon cœur est gravé dans mes chansons
Poupée de cire poupée de son

Suis-je meilleure suis-je pire
Qu'une poupée de salon
Je vois la vie en rose bonbon
Poupée de cire poupée de son

Mes disques sont un miroir
Dans lequel chacun peut me voir
Je suis partout à la fois
Brisée en mille éclats de voix

Autour de moi j'entends rire
Les poupées de chiffon
Celles qui dansent sur mes chansons
Poupée de cire poupée de son

Elles se laissent séduire
Pour un oui pour un nom
L'amour n'est pas que dans les chansons
Poupée de cire poupée de son

Mes disques ont un miroir
Dans lequel chacun peut me voir
Je suis partout à la fois
Brisée en mille éclats de voix

Seule parfois je soupire
Je me dis à quoi bon
Chanter ainsi l'amour sans raison
Sans rien connaître des garçons

Je n'suis qu'une poupée de cire
Qu'une poupée de son
Sous le soleil de mes cheveux blonds
Poupée de cire poupée de son

Mais un jour je vivrai mes chansons
Poupée de cire poupée de son
Sans craindre la chaleur des garçons
Poupée de cire poupée de son.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Perfekt gasien i botten-musik.

crrly sa...

johnny: Den är så sprallig!! :) Man blir glad av den. Och jag tror att det är viktigt att vara glad, eller åtminstone välvilligt inställd till världen, när man kör bil.

stationsvakt@gmail.com sa...

crrly: och så är det d r i v i den - en slags framåtrörelse liksom.

crrly sa...

johnny: Ja! Kastanjetter eller vad det är som låter kloppeti-kloppeti-kloppeti-galopp-galopp-galopp! :)

Unknown sa...

åh det är en av mina favvo-låtar! vi verkar ha liknande musiksmak måste jag säga : )

en annan favorit med France Gall är Nous ne sommes pas des anges.

och så måste jag sno från dig igen : ) jag vill också ha France Gall i min blogg!!

crrly sa...

sofia: Vad kul! :)

På Frankrikeresan köpte jag ett par France Gall-skivor, men jag har inte hunnit lyssna så mycket på dem än. Min kompis fransyskan som vi träffade också tittade halvskeptiskt och roat på mig och sa: Lyssnar du på sånt här?! Det måte jag ringa och berätta för mamma! Hon kommer att älska det!

Personligen hoppas jag att det är att likna vid att en fransyska kommer hit och köper skivor av... Lill Lindfors? Monica Zetterlund+ Hoppas inte typ Thore Skogman iaf...! ;)

Unknown sa...

vilken kul kommentar av din franska kompis! säkert kan man jämställa Gall med Zetterlund och liknande....

Thore är ju hmmm en klass för sig för att uttrycka sig snällt.

åh nej nu fick jag pop pop i topp pop på hjärnan.

Anonym sa...

Well done!
[url=http://dqdxrtnv.com/oxfl/yjqa.html]My homepage[/url] | [url=http://koabdgon.com/usdm/spxs.html]Cool site[/url]

Anonym sa...

Well done!
My homepage | Please visit

Anonym sa...

Well done!
http://dqdxrtnv.com/oxfl/yjqa.html | http://cfavldhg.com/gnuf/owfi.html