fredag, april 07, 2006

Fredagskväll

*pust*


Nu är katterna ute och darling hemma.. fast just nu är han hos farbror eller tant doktorn. Vad ska man göra för att få honom att fatta att han måste ta det lugnt när han blir sjuk?! Så fort han kommer hem tänker jag bädda ner honom, med våld om så krävs, och det gör det säkert.


Slängde ihop en snabb måltid som jag avnjuter just nu (fullkornspastaskruvar med purjo, champinjoner, squash och broccoli i en sås av färdig tomatpastasås, kokosmjölk och en skvätt sojamjölk). Till det ett glas chianti från 1994. Mmmm.


Tog en promenad i solen förut idag, ljuvligt. Fast isande vind vid havet. I trädgården lyser krokusarna som solar.


Längtar tills jag blir helt frisk, på riktigt. Är så trött på att ha lock för öronen. Ändå har det gått bra att babbla i telefon till tvåtiden på nätterna, med cree och lena. Känns som om man är tonåring igen! ;)


Fick tillbaka min lust att skriva artikeln jag har hållit på med då och då i flera månader. Sen försvann lusten igen. Hoppas den kommer tillbaka snart.


Jag hade verkligen trott att jag skulle kunna jobba idag; om inte annat så för att kunna gå hem och verkligen känna att det är helg! :) Men det går så bra ändå. *njuter*

Inga kommentarer: