fredag, januari 06, 2006

En kattastrofal upplevelse

Scen: Darling gör sit-ups i poolrummet efter löptur på två och en halv mil. Sagokatt är nyfiken på hans dofter (eller nåt) och svansar runt honom. Lägger sig bakom hans rygg i en up... Ligger där i en down... Blir oavsiktligen nerknuffad i poolen! Iiih, liten katt förskräckt, far upp igen, stirrar med stooora ögon på det där läskiga blå...

Som tur är för kisse är det pooltäcke ovanpå vattnet. Det höll dock inte helt för nerflygande misse.

Och därefter har hon gått runt och låtit attji, smått smått... Nu ligger hon, till synes dödstrött, och slumrar på min musmatta.



Lilla förvånade kissen, här i tryggare (?) miljö: på väg ut i gatan.

9 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

S T A C K A R N !

crrly sa...

Hihihi... :) Jag är så arg på att jag missade det hela!

Anonym sa...

jag vill också ha en pool... och sommar!!!

crrly sa...

annika: Jag har helle ett bibliotek än ett poolrum, oops, vad säger jag...! ;) Hyssch, säg det inte till nån! Har glömt att berömma ert otroligt vackra och supermysiga bibliotek, tror jag.


sara: Sommar snart vore inte fel. I poolen är det kallt... minst sagt. Borde väl fixa nån värmepump.

Anonym sa...

shit har ni ett POOLRUM?

Gudinnan sa...

*S* Påminner mig om hur mycket jag garvade första gången mina kissar ramlade ner i badvattnet efter att ha balanserat på kanten. Hon kommer kanske vara lite försiktigare nästa gång. Bara kanske. Mina badade två ggr.

crrly sa...

Gaah, nu har jag sabbat min image genom att avslöja poolrummets existens... ;p

Anonym sa...

Stackars kisse, tur den klarade sig. :)

crrly sa...

Ja! Igår var hon därinne igen när darling situpsade! :p