torsdag, januari 05, 2006

Årets låt 2005

Fattar ni hur otroligt superlyxigt det känns att få sova till 12?!! :D

Kan bara inte komma över att jag är ledig, det är fan inte ofta. Inte ledig och hemma i alla fall.

(Såg nu att min första mening var ganska obegriplig: "Fattar ni hur otroligt superlyxigt det känns att få sova till 21?!!" Ehh. Så pass fucked up när det gäller tider är jag inte, har jag nog aldrig varit, så jag kan inte skylla på Systemet här... Alltså, hallå, nu blev det konstigt igen. Systemet som i "Gå upp-gå till jobbet-jobba-jobba-äta lunch-samma sak händer imorgon-jobba-åka trick-hem å sätta sig å glo", förstås, inte Systembolaget! :)

Jahaja. Nä, vahettere, jag njuter så otroligt mycket av att vara ledig att jag bara struntar i att jag har skitont i halsen och en del onämnbara åkommor (nu tänker jag på en del killar, om ni nu finns bland mina läsare, killar kan vara så känsliga), idag ska bli en ligga-och-läsa-hela-dagen-lång-dag; jag ska äääntligen läsa ut Gangsters (nån som har läst den egentligen?) och så ska jag plocka, småstäda (det vill säga göra pedantdarling lyckligare än lyckligast) och så där. Glida runt i min mörkröda fleecemorgonrock (velour?) och bara ... vara ledig! Ha. Helt overkligt. Tjatig?! Jag? :)

Oh well. Jag gjorde ett test jag hittade, Vilken låt från 2005 är du?, och tadaa:

Your 2005 Song Is

Feel Good Inc by Gorillaz

"Love forever love is free.
Let's turn forever you and me."

In 2005, you were loving life and feeling no pain.



Jag har inte hört låten, oväntat, hör ju aldrig på radio nästan, men Gorillaz... har jag ju hört talas om i alla fall. De var väl till och med bra, har jag för mig. Nån som har den här låten i datorn och vill mejla den till mig, så att jag får höra vem jag är? :)

Förresten... Det stämmer ju inte riktigt, det som står om hur jag kände mig 2005, men tja.
Bättre än på flera år var det nog ändå.

5 kommentarer:

Sanna sa...

Till dig, från mig
http://etamo.blogspot.com/2006/01/gr-det-sjlv-andra-bloggar-om.html

crrly sa...

Oh! Tack!

vandrarvild sa...

Äh. Gorillaz är väl inge bra heller

crrly sa...

vandrar: Men jag VET inte! Har för mig det bara. Vad gör du förresten? Ring! :)

Unknown sa...

åå jag fick en green day-låt urk.