söndag, januari 08, 2006

Talibandisco! ;)

Igår kväll var vi alltså ute på ett sydamerikanskt ställe, och jäklar, vad kul det var!!! På grund av att jag mår så här drack vi ingenting utan körde bil, och vi feströkte ingenting heller. Kändes helt klart skumt att vara ute totalt nykter! Jag som alltid (?!) har levt efter devisen Nemo saltat sobrius lyckades trots det med konststycket att övervinna min blyghet (?) och dansa en massa.

Till att börja med var det lite cool bossa, spelad av en dj, vi hängde i baren och tog en lättöl (!), sen cola, och åt jordnötter. Då och då gick damer upp på dansgolvet, beledsagade av sina herrar, och så tog de en svängom. Det såg mycket proffsigt ut när de bestämt stegade runt. Tyvärr var det dock inte mycket dans så pass tidigt, så man fick inte se några direkta uppvisningar. Stället hade öppet mellan nio och ett, så det kändes som mellanstadiedisco! :)

Vi gick och satte oss med vår läsk och njöt av musiken, dock frös jag, var det på grund av att jag inte hade fått i mig något värmande som alkohol, tro? I vilket fall saknade jag det inte ett dugg, faktiskt. Det kom mer och mer folk, och vilken blandning! Det var allt från unga tonåringar till 80-åringar. Basebollkepsar, pumps, manchesterbrallor, brunrutiga tantkjolar (på unga tjejer), svarta volanger, träningsjackor, tajta linnen och toppar, Pumaskor, en hel del tjocka polotröjor. Rastafrillor, rakade huvuden, långa böljande hårsvall, en hel del långa killar med långt hår och glasögon. Och en kille som såg ut som en taliban! Ja. Helt klart. Haha.

Vid elvatiden hände något. Två par svängde om på ett proffsigt sätt på dansgolvet, ett av dem i något lambadastuk, och då kom ett eller två par till som absolut inte kunde göra något liknande. Förlösande. Två tjejer gick upp och tramsade loss. Och flera par som började dansa vanlig discodans. Musiken fick samtidigt tydligare rytm. Snart var dansgolvet ett enda stort hoppande, gungande, leende, böljande, skrattande, tjoande, njutande hav av dansande människor av alla slag: gamla och unga, fula och vackra, nördiga (?) och tuffa, tjocka och smala, alla var glada, glada, glada, och ingen var för packad, ingen var jobbig och störig, man fick en massa glada leenden överallt ifrån, folk såg inte sura, irriterade eller dryga ut, alla hittade på sina egna små krumeluriga danser och alla hade så jäkla kul!

Sen frös jag inte mer…

Ja, en salig blandning, som sagt, av allt, inte minst klädsel på detta ställe. Min egen outfit för kvällen ser ni här.


Och vi ska absolut tillbaka dit...! Vem vill följa med? :) (Jenny, kom!!!)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Såg du nån som teleporterade talibanen möjligen? Det hade varit coolt att se. :)

Anonym sa...

Jaaaaaa! Jag vill!!! Vilken ursnygg outfit dessutom! :-)

Jag som just satt och kikade på jobb och funderade över om jag skulle söka ett i Köpenhamn... *hm*

Pernilla sa...

du var ju jättefin!!!! Och så snackar du om jeans och keps liksom. Det där var ju en värdig dansoutfit!!

Gudinnan sa...

Det där var skitsnyggt! Är det klänning eller tvådelat?

crrly sa...

rasmus: :D Hahahaha, tack! Det måste ha varit dom som var framme, japp!

jenny: Jaaaa, kom hit!! :D Närmare göteborg och Tinisen också ju! ;)

petronella: Jeans och keps... Ehh, ja, men andra hade det, men det var ju som sagt jätteblandat!

vickevire: Tack, tack... *generad* Jag som har gått upp 10 kilo liksom... :p

gudinnan: Tack! Det är en korsettop + en fuskpälsbolero från Gina Tricot och en sammetstyllkjol + smycken från H&M. Det var mina nyårskläder också.

deeped sa...

Wow... förstår att mannen höll sig nykter - en sån puma måste man hålla ögonen på :D

crrly sa...

deep: *no comments* :p