lördag, januari 28, 2006

Oemotståndligt erbjudande

Jag är utmanad! (Ja, man blir smickrad, någon har sett mig, liksom. Och det av någon man inte hade en aning om läste ens blogg, än mindre länkar till den! Tack. Och gött att du är tillbaka, Insolens!)

Varför tittar man in på sin blogg för att se om något nytt har hänt när man absolut inte hinner egentligen?! Den bistra sanningen: Man är beroende. Datorberoende, kommunikationsberoende, kommentarsberoende, bekräftelseberoende. Ska städa nu ju!! Storstäda, virvla fram i hela huset (ju större man bor, desto mer plats får man att stöka ner på), plocka, sortera, pyssla, greja, sen störta fram med dammtrasan i högsta hugg, för att därpå med gott samvete sjunka ner framför datorn, nej, jag menar skuttar in i duschen och överlämnar med varm hand (jättesvettig hand, jättesvettig kropp, eh, före duschen alltså) dammsugning och golvtvättande till mannen. Sen fest ikväll, weee.


Jaha... Och så öppnar man ett Worddokument och tänker att man kanske kan fundera lite medan man städar på sina mer eller mindre skumma egenheter men givetvis ploppar det genast fram några saker; mer "seriösa" än vad man hade hoppats, dock, men vaffa, man kan ju lista dem ändå. Så länge, liksom. Man kan ju alltid återkomma om man hittar några skojiga saker.

(Och ja, "man" = crrly och det är ett medvetet stilgrepp.)

Here goes alltså (kunde inte låta bli att lätt revidera den inledande texten):


Du anmodas härmed göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra detsamma och fortsätta kedjan. De ska även bifoga de här korta reglerna i sina inlägg. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade.

1. Jag sprudlar ofta av tusen roliga idéer och infall men har sällan energi eller tid nog att fullfölja dem.

2. Jag är alltför impulsstyrd, något som ofta försätter mig i underliga och då och då obehagliga situationer (men även en hel del otroligt komiska).

3. Jag slits oavbrutet mellan alla mina tankar, känslor och ideal så att det ibland känns som om huvudet ska sprängas (a k a världssamvete).

4. Jag har en jättemängd fobier och tvångstankar men har de senaste åren gjort stora framsteg när det gäller att komma över de flesta. (Tror att de flesta av mina vänner inte har en aning om dem.)

5. Jag är kanske alltför ofta ironisk och inser att jag nog ofta missförstås just därför. (Hörde talas om en undersökning som visade att många färre än man tror överhvudtaget förstår ironi!)



Ja... Kanske inte så "konstiga" grejer, inga "ovanor" heller, men eftersom jag är spontan och impulsstyrd så pulicerar jag detta och återkommer om jag hittar roligare grejer i mitt inre... :)

Jag utmanar härmed:

Annika.
Eva.
Nefertiti.
Fröken Nilsson.
Helena.

3 kommentarer:

Supernova sa...

Klart jag läser din blogg, även om jag inte kommenterar så ofta. Du skriver jättebra. :)

crrly sa...

Nej men. Tack! :)

crrly sa...

annika: :) Du kan ju helt enkelt generöst slänga ut den så att vem som helst kan nappa.