fredag, juni 16, 2006

crrly svarar på en massa frågor


Blev utmanad av Sanna och vågar inte annat än att besvara dessa frågor. ;)

Men jag är osäker på vilka som egentligen läser min blogg och som dessutom har möjlighet att uppdatera själva nu så här under sommaren så jag skickar helt enkelt frågorna vidare till den som känner sig manad.

Tio första:
Första bästa kompis: Johan i Linköping.
Första bil: Mmm, min vackra, vackra, röda lilla sportbil. (Men första egna, alltså, som inte dessutom var darlings.)
Första kärlek: Hans på dagis. Sen Claes i min klass… från första sekunden jag såg honom till… typ åttan, tror jag. (Oj, vilket avslöjande.)
Första husdjur: Undulaten Fiffi.
Första semester: Första semesterresan i mitt liv??! Eller första jobbsemestern? Min första riktiga semesterperiod hade jag nog… nån gång i slutet av 90-talet, tror jag. Eller början av detta sekel.
Första jobb: Allmän slav på sommarpensionat.
Första köpta skiva: Köpte så gott som bara inspelade kassetter när jag var liten. Den första jättstora favoriten var Freestyle – Heta nätter (med Fantasi och de där…).
Första riktiga kärlek: Vadå riktig.
Första piercing: Det hette ju knappst piercing då men när jag var 15 fick jag äntligen ta hål i öronen, tog tre, och hade djävulskt ont lääääänge. (Det var rätt kul för jag trodde att de liksom skulle skjuta prick från ganska långt håll och frågade dem oroligt vad som hände om de råkade träffa kinden istället, haha.)
Första konsert: Var det Trance Dance, tro? Det var det nog. Hilarious.

Nio senaste:
Senaste alkoholdrycken: Tog en folköl igår men före matchen, haha...
Senaste bilfärd: Till jobbet imorse.
Senaste filmen du såg: Cabaret på tv förra helgen. Vilken suverän film!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Senaste ringda telefonsamtal: Möhippeplanering... till nån inblandad där. *lite kryptisk*
Senaste bubbelbadet: Weiss nicht.
Senaste spelade cd: Antagligen nån brasiliansk eller kubansk.
Senaste kyss: Kysstes vi imorse, tro…? Inga tungor, vad jag kommer ihåg. Igår dårå.
Senaste gången du grät: Häromkvällen, när jag fick ett sanslöst okänsligt mobilsvarmeddelande från en extremt vimsig sjuksköterska på kliniken…Ville ha dit mig på grav-ULTRALJUD, liksom??! Tack så jävla mycket.
Senaste måltiden: Matlåda. Supergod potatissallad som cree och jag lagade igår: tofu marinerad i olivolja, vinäger, vitlök, chiliflakes och andra kryddor + färskpotatis, tomat, gurka, squash, morotsslantar, gröna linser, kidneybönor, chilifyllda oliver, vitlöksoliver, haricots verts, sommargrönsaksblandning… Var det nåt mer, tro…

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar? O ja, min man t ex.
Blivit arresterad? Nix.
Blivit kär vid första ögonkastet? Several times. Ja, kär.
Varit på tv? Ja.
Fått ditt hjärta krossat? Verkligen.
Sagt att du älskar någon utan att mena det? Neeej.
Busringt till nån? Det var en favorithobby när jag var liten.

Sju saker du har på dig:
1. Vita tygskor.
2. Svarta strumpor.
3. Svartvitrandiga tights.
4. Svart ballongkjol (jag veeet..).
5. Svart top med vitt tryck.
6. Vit öppen tröja.
7. Lyckohalsbandet.

Sex saker du gjort idag:
1. Bloggat.
2. Ätit en del frukt och valnötter.
3. Jobbat.
4. Skrattat.
5. Läst (bloggar, jobb, DN).
6. Pratat i telefon.

Fem favoritsaker (Ingen speciell ordning):
1. Huset.
2. Bilen.
3. Datorn.
4. Digitalkameran.
5. Mina böcker.

Fyra personer du kan berätta allt för (utan inbördesordning):
1. Jag är nog alldeles för öppen för alldeles för många… Min man.
2. Pernilla.
3. Anna-Carin.
4. Äh, det finns så många här.

Tre val:
Svart eller vit? Svartvit idag, haha. Beror på men svart som färg är ju snyggare.
Sommar eller vinter? Sommar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Choklad eller chips? Choklad.

Två saker att göra innan du dör:

1. Resa till så många länder som möjligt.
2. Få barn.

En sak du ångrar:
1. Ångrar? Kommer faktiskt inte på någon, inget stort.

6 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Så där ja... nu känner jag dig utan och innan. :-)

Anonym sa...

åh svartvit crrly :-D

tack för igår darling, saved my day...

Karin L sa...

Jag känner mej manad!

Anonym sa...

Jag kände mig också manad :-)

Sanna sa...

Mjasså där ser man.

crrly sa...

mamse: Lite mer än så finns det nog att gräva i! ;)

cree: Ja, jag brukar ju faktiskt också se ut så då och då... Tack själv, det var mys!!

kaksmulor: Sett! :)

jenny: Läst hos dig med!

sanna: Joråsåatt.