tisdag, juni 06, 2006

Ååh, gött

Sovit länge, läst mycket. Läst ut boken jag skulle recensera, och hurra, jag gillade den! Alltid roligare att skriva positiva recensioner, det känns liksom trevligare. Ja, i alla fall när de ska tryckas, annars är det ju kul som fan att vara elak då och då. Eller åtminstone ironisk och cynisk. Hade jag inte gillat denna bok utan skrivit ner den så hade recensionen aldrig tryckts, that's the bitter truth.

Nu ska jag pyssla med en del saker som måste ordnas innan jobbet kommer på torsdag. De är ju trädgårdsnördar, mina dyra kolleger, och typiskt nog har vår trädgård aldrig varit så ful och o-iordninggjord som nu i år, så en del ska vi försöka göra nåt åt. Slänga alla genomdöda exotiska plantor vi vareviga år lika förhoppningsfullt sätter, i tron att vi här i detta klimat kan ha medelhavsväxter (och det inbillar vi oss dessutom även om vi glömmer att vattna och inte vet om, när, hur man gödslar, etc) exempelvis. Tvätta lite fönster... Dammsuga min bil, eftersom jag ska köra hit en del av kollegerna.

Katterna blir nu ivägkörda av ett visst skatpar och kutar in med svansen mellan benen hela tiden, HA! Det kan de gött ha.

2 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Haha... gissa varför vi flyttade till lägenhet.

crrly sa...

mamse, är ni också växtdödare? Det kan man ju iofs lyckas med i lgh också... vi älskar vår trädgård, jag leker Eva i Paradiset i den hela sommaren!! :)