onsdag, juni 14, 2006

Dagens äsch

På grund av min ulcerösa kolit så har jag gått på cortison, av cortisonet fick jag jätteläskiga biverkningar, en av de lindrigaste var en massa (nåja) svart skägg. En dansk kinesiolog jag var hos (jag har nog testat det mesta som finns i alternativvårdsväg) påstod att jag kunde få bidrag av sjukvården för att ta bort dessa hår, vilket mina läkare bestred, till och med hånade mig när jag frågade om.

Så småningom fick jag dock en läkare som lyssnade på mig och tog reda på om det var så, och jovisst. Fick sålunda en remiss till hudkliniken och där gav de mig ett intyg på att jag kunde använda en viss summa pengar om jag gick till en av ett antal utvalda hudterapeuter.

Alltså har jag gått hos denna hudterapeut (sött ord egentligen) då och då och med ojämna mellanrum fått håren borttagna. Hos hudterapeuten jobbar även en massör som jag brukar gå till och nu hade jag beställt en tid till idag, en sedan länge emotsedd händelse då jag verkligen behöver massage efter en senaste tidens stressande.

Men vad gjorde jag i söndags?! Jo, låg hela dagen i solen utan att ha smort in mig! Aaaaj. Och idag har jag fortfarande så pass ont på ryggen så att jag absolut inte klarar av att bli masserad, man kan inte ens nudda min hud där.

Så jag har fått avbeställa tiden... och det var ju lite pinsamt att göra det genom att prata med just hudterapeuten för hon har å det strängaste förbjudit mig att sola överhuvudtaget. Hmmmm. En liten uppsträckning fick jag allt. Hudläkaren jag var hos när jag hade fått min remiss och fick mitt intyg sa angående solande: "Du är DUM I HUVUDET om du gör det!" och så fick jag ta bort vad hon glatt (!) kallade "en liten cancer" på benet -- men det visade sig vara nåt annat slags prick.

Usch, vad jag inte lär mig av mina misstag.

Ja, i alla fall. Ergo: ingen massage idag!

Buhu.

4 kommentarer:

Anonym sa...

dumma crrly, ;) massage som är så bra och skönt!

crrly sa...

mary: Fånigt va!! Får skjuta på den.

Eva-L sa...

Men du måste smörja in dig! Om du tycker det är tråkigt kan ju din darling göra det åt dig, det måste ju alla vinna på;-)

crrly sa...

eva-l: Mhmmmm, jag veeeet... Det värsta är att det är darling som tycker att det är tråkigt... :p