fredag, juni 02, 2006

Den fåniga (ja, det är väl jag, då)

Har aldrig påstått att jag är teknisk, snarare en komplett idiot när det gäller sånt där. Så min vän fånen som jag råkade köpa igår (Chocolate, mmm!) är ganska oanvänd än så länge. Men! Jag har en så otroligt vacker väg till jobbet och sitter ofta och bara njuter av anblicken av vidderna, den knallblå himlen och de illgula rapsfälten och de gröna fälten och hästarna och havet och skogen och allt annat. Har ofta önskat att jag har haft kameran med mig i bilen. Och imorse kom jag på att jag ju hade det! Den lilla i min fån! :) Skitbra. Tog några bilder i farten, hehe. Har dock inte nån sladd med mig och vet ju heller förstås inte hur man gör för att slänga in dem i datorn men så småningom kanske ni får se! :)

Dock klarar jag inte av att svara i telefonen när den ringer. Ett klart minus. Min bror fick äran att höra mig svära högt och ljudligt när jag inte fick den att funka när han ringde. Ehe. "Tryck på mp3-knappen", stod det, och det var det jag läste högt för mig själv för att avsluta med en svordomsramsa; min stackars broder trodde att det var en uppmaning till honom och fattade inte mycket, dessutom svarade jag inte på det han sa. Tur att det "bara" var han. Hittade ju ingen jäkla mp3-knapp och när jag väl gjorde det, när jag tränade "svara i telefonen" med min kollega, så hände inget ändå. Jag får väl fråga älskling, som vaaaaaaaanligt. :-/

Icke heller klarar jag av att svara på sms; när jag försöker skriva ett H (som i "Hej") trycker jag en gång på G-knappen (GHI, ju), och det blir... ett I. Två gånger på samma knapp och det står "Ii". Va?! Hopplöst. Så Caroline, om du ser det här så svarar jag nog med ett mejl istället eller så får väl darling klura ut hur man gör det här också, nån gång när vi hinner...


Nu ska jag åka hem och greja med tusen saker inför svensexan imorgon. Men göra det i lugn takt och med gott humör! :)

Ha en skön fredagskväll!

7 kommentarer:

Efva sa...

Du har telefonen inställd på T9-funktionen när du ska sms:a. Istället för att trycka dig fram till rätt bokstav så trycker du bara en gång på den knappen där rätt bokstav finns. Ex: bank, tryck bara 2265 så kommer ordet upp av sig själv. Om det blir fel ord som kommer upp så kan man klicka sig fram med pilknappen till rätt ord... eller så får man lägga till ett ord i ordlistan om det saknas. Då skriver man precis som på gammalt vis.

När man väl vant sig är det himla smidigt faktiskt. ;)

Anonym sa...

T9 regerar. Jag tror jag försökte förklara det för dig när vi fikade - det är hur smidigt som helst så fort man lärt sig.

För att skriva hej trycker du först på G, sen på D, sen J. Då borde det stå Hej på displayen och gör det inte det bläddrar du bara neråt. Typ som freja förklarat ovan... =)

Anonym sa...

jäklar vad det låter komplicerat... jag kanske ska hålla mig till min nokia 3310 ett tag till ;-) kul att du ringde, synd att vi inte kunde prata mer... hoppas du får en bra helg! KRAM

crrly sa...

freja: Tack... Ska läsa min instruktionsbok, tror jag...

tina: Va, pratade vi om mobiler?! Har inget minne av det faktiskt!

cree: Mhmmmmm! Verkligen. Nu måste jag råplugga instruktionsboken; det duger ju inte att bara kunna ta kort med telefonen och inget mer och så få panik när det ringer! :p

rita: Hmmm. Ja, nyckeln till mycket är nog att läsa instruktionerna, det måste jag också blogga om förresten, för jag tittade i den ett par minuter och det stod några helt otroligt sjukt rolgia saker i den ju... :)

Anonym sa...

Men den är snygg :)

Anonym sa...

Men den är snygg :)

Anonym sa...

Hahaha... på tal om att inte kunna tekniken ritigt...
Nu trycker jag på knappen en gång...BARA!