måndag, december 12, 2005

Finns det liv på Mars?

Så lustigt sammanträffande, om man ser vad mitt förra inlägg hette...

Inger Edelfeldt nya bok heter "Finns det liv på Mars?"! Måste ha. Här står lite om boken. Hon har skrivit så himla mycket bra, jag har läst massor.

Ååh, förresten måste jag ju blogga om "Vad jag älskade" av Siri Hustvedt, det har jag alldeles glömt bort! Jag höll ju på ett bra tag med de första 200 sidorna och kom aldrig nånstans, tyckte att boken var ganska tråkig, rätt torr... Segade mig framåt i den... och så plötsligt, efter ett par hundra sidor, som sagt, blev jag alldeles tagen. Vilken bok!!! Den gick inte att släppa. Alldeles magisk. Att ta sig igenom de inledande tvåhundra tråksidorna var absolut värt det, jag rekommenderar den! Å det varmaste!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad var det du tyckte var så magiskt med "Vad jag älskade"?

Jag kom igenom den med det var nog enbart för att det var enda boken jag hade med på semestern. Jag tyckte den var seg från början till slut.

crrly sa...

anna: Det var ju när gossen växer upp, du vet, blir tonåring... Kan ju inte avslöja mer här, men det var för mig fullständigt oväntat alltihop!