söndag, oktober 16, 2005

Bröllop igen

Jaaa, har varit på ännu ett fantastiskt bröllop! :) Min kusin som gifte sig, en kusin jag tyvärr har haft dålig kontakt med, men nu ska det ta mig sjutton blir ändring på det! Vi verkar vara så läskigt lika, fan, vad kul!! Nästan vartenda ett av bröllopstalen kunde lika gärna ha varit riktade direkt till mig, hahaha. Så jävla cool känsla! Vi har ju inte vuxit upp ihop, knappt träffats alls de senaste 20 åren, inte lekt när vi träffades som yngre, så man kan inte skylla på nåt annat än ren genetik. Skithäftigt. Hon är minst lika vimsig, glömsk, slarvig, sprallig och spontan som jag, hjälp.

Brudens och min gemensamma kusin bodde hos mig i två veckor för fem år sen, när vi inte hade träffats på hur många år som helst och aldrig egentligen pratat, för åldersskillnaden är närmare 10 år. Jag kan säga att dessa två veckor nog var de två galnaste, sjukaste och roligaste veckorna i hela mitt liv. Vi asgarvade från tidig (ehh) morgon till långt in på nätterna, låg och hade skrattkramper i magen varenda kväll, herregud, det var helt vansinnigt. Och jag har en bestämd känsla av att helgens brud och jag skulle ha minst lika kul. Kusinträff har jag lovat fixa! :)

Har kunnat äta bra veganskt också typ hela helgen, det är så himla härligt. Jättegod mat på bröllopet (fråga mig inte vad bara, för jag babblar ju som fan när jag äter och dricker vin och sitter runt en massa roliga typer, så jag la inte ens märke till det) och god mat på hotellet, bland annat var frukostbuffén faktiskt fantastisk. Och fräsch, vilket ju inte alltid är fallet, precis.

Enda smolket i sprallbägaren var nu när vi skulle hem: piss-SAS schabblade bort oss, ställde in vår avgång, bokade in oss på olika flighter och vägrade boka om. Jävligt kul liksom. Så jag fick vänta en timme extra, när väl darling hade åkt iväg, och jag är inte så van att resa ensam så jag var lite stressad tills jag väl var på flyget. Visste ju inte heller om det skulle komma folk med SAS-kort och sno min plats, men det gick braaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Sötaste grannarna har vi, som ser till våra missar jämt när vi är borta! Underbara. Det hade bara inte funkat annars.

Nu ska jag göra guacamole och äta kvällsmat med min själs älskade. Lägga mig tidigt och lääääääääsa. God natt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också haft en UNDERBAR helg här i Lund...så fantastiska människor, omtumlande möten, skratt, en massa känslor!

Men nu är det slut på det roliga för den här gången, om knappt 5 timmar går tåget norrut igen...

crrly sa...

vicke: Härligt att höra! :)

Anonym sa...

"smolket i sprallbägaren" haha..

crrly sa...

svala: Tjaa... :)

annika: Jag kände så igår jag med. Idag är blogglusten tillbaka, i en liten, blygsam form iaf.

maria: Hehe, vilken kul beskrivning, men vad synd!