söndag, oktober 02, 2005

Mer 100! *hehe*

Det var ju så otroligt jäkla kul att lista 100 fakta om en själv (även om de säkert inte var så "förvånande", kanske likaväl fascinerande eller fjantiga eller nåt annat, jag bara allittererade lite...), så här kommer nu 100 till, tadaaa! :)

1. Är glad över mitt sinne för humor.

2. Ägde inga Converse på 80-talet men har två par nu.

3. Tycker om flower power, make love, not war (minus drogerna).

4. Har skjutit sönder en ruta med luftgevär.

5. Är för bekväm för att resa som backpacker.

6. Har på senare år haft ljusrosa, knallrosa, lila, svart, brunt, vinrött, gult, blonderat, grått (!), rött och orange hår, förutom min vanliga färg.

7. Har varit gift i över elva år!

8. Tar aldrig ut 500-kronorssedlar från uttagsautomater.

9. Har släktingar som har skådespelat i Hollywood

10. och som jag har sett i bl a Den nakna pistolen 2 ½ och Deep Impact

11. Handlar alltid ekologiska bananer.

12. Är husägare.

13. Tycker om att lata mig.

14. Har medverkat en del i lokalradio.

15. Är väldigt höjdrädd.

16. Har ändå GÅTT nerför Eiffeltornet.

17. Är förtjust i Miffy.

18. Tyckte att Milli Vanilli var ganska bra (!).

19. Känner och har känt en hel del flyktingar och invandrare.

20. Tycker väldigt mycket om röda viner.

21. Förblir alltid pappas flicka.

22. Skulle vilja förstå systemkameror. (Kurs hjälpte inte.)

23. Har gått i ett otal fredsdemonstrationer.

24. Hatade betygssystemet

25. hade därför usla betyg (dvs min privata protest gick ut över mig själv…)

26. Åkte för några år sen världens då häftigaste bergochdalbanor.

27. Brukade mest vilja läsa hos kompisar när jag var liten (kul för dem).

28. Dödar krukväxter. :(

29. Skulle vilja vara sportig.

30. Har dålig självdisciplin.

31. Har en dröm om att öppna eget: bokkafé, bokförlag…

32. Dansar aldrig nykter.

33. Är en (typisk?) storasyster.

34. Skulle gärna bo halvkollektivt.

35. Blir ledsen i hjärtat av rasism.

36. Samlar på ugglor.

37. Älskar att gunga och åka rutschkana.

38. Spelade piano i fem år utan att lära mig spela med två händer.

39. Sover helst naken.

40. Älskar citronpeppar på nästan allt.

41. Kör bil fort och irriterat.

42. Har aldrig ätit snorgubbar.

43. Inte heller sårskorpor.

44. Men jag kände en tjej som gjorde! *spy*

45. Blir glad av göteborgska.

46. Glömmer tyvärr nästan lika fort som jag lär mig.

47. Gillar väldigt mycket 80-talsmusik en hel del.

48. Avskyr att tälta.

49. Ain´t seen nothin´yet.

50. Har blivit intresserad av växter och trädgård.

51. Spelade fotboll nästan varje dag under hela min uppväxt.

52. Vill lära mig en hel hög språk

53. utan att blanda ihop dem…

54. Är väldigt förtjust i örtkryddor.

55. Kan somna nästan var som helst och när som helst.

56. Är öppensinnad.

57. Får lätt blåmärken.

58. Har blivit kallad ”en glad kram”

59. och tycker att det nästan är det finaste nån har sagt om mig.

60. Är lättroad.

61. Tycker att det är synd att det finns nationalstater och gränser.

62. Har lätt att få vänner

63. och är oerhört glad över det.

64. Bojkottar dokusåpor.

65. Fascineras av kattungars förmåga att leka med vad som helst.

66. Har tänkt i repliker sen jag var miniliten.

67. Har aldrig haft någon blindtarm.

68. Bubblar ofta av idéer och uppslag.

69. Älskar ”detektivdelen” av mitt jobb.

70. Gillar P3 och P1 bäst av radiokanalerna

71. och tycker att public service är oerhört bra och viktigt.

72. Vill plugga hela livet.

73. Tycker att tiden går för fort.

74. Har aldrig kunnat hjula.

75. Kunde läsa och skriva vid fyra års ålder.

76. Skrattar ofta åt klichéer.

77. Är ganska ostrukturerad.

78. Skulle vilja kunna göra en sak med armarna och en annan med benen samtidigt

79. det vill säga kunna dansa eller utöva aerobics.

80. Kände mig som ett riktigt ufo när jag läste företagsekonomi.

81. Var bra på engelska i skolan

82. men orkar aldrig läsa på engelska idag.

83. Föredrar film hemma framför biograf.

84. Har inte haft många lärare eller chefer som har varit bra.

85. Går alltför sällan på teater.

86. Har åkt slalom en gång

87. och tänker inte göra om det!

88. Tycker amerikanska actionfilmer är sååå tråkiga.

89. Mår riktigt illa vid åsynen av Bert Karlsson.

90. Förvarar alla viktiga papper i högar överallt.

91. Tycker inte om färgen rosa.

92. Hade Cyndi Lauper som förebild i flera år.

93. Får ångest av att vara ensam.

94. Önskar att jag hade modet att alltid vara osminkad.

95. Undrar nämligen ofta vilka gifter man får i sig genom smink.

96. Tycker att det perfekta vädret är 25 grader och halvklart.

97. Har gått keramikkurs (haha).

98. Tycker att Povel Ramel och Hasse Alfredson är alldeles fruktansvärt bra.

99. Önskar att man hade kunnat leva på piller istället för mat.

100. Blir konstig av att tänka i 100-listetermer…


Och nu VILL jag se era med! :) Jag lovar, det är roligt att sätta ihop! Alltför kul... ;p

14 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Nr 44... bläääää.....

Sunflower sa...

Ska försöka mig på en sådan lista, men till det tar jag lite hjälp av din. :) Hoppas att du haft en trevlig helg! KRAM

Anonym sa...

phew... *svettas* då har jag krystat fram mina 100... men det gick trögt.. är rädd att jag kommer sitta och komma på 100 till nu när hjärnan kommit igång.

crrly sa...

helena: Great! :)

mamselamsen: Jag veeeeet!! :-/

sunflower: Ser fram emot! :)

svala: Du var duktig ju! :)

Anonym sa...

med tanke på min snor-fobi håller jag verkligen med mamselamsen om nr 44 (kräktes nästan av att läsa den punkten).

nu är i alla fall min 100-lista avklarad. Det var kul men tog tid...

crrly sa...

alter ego: Det växer/värker fram... Man får fila ett par dar. Sen sätter det sig på hjärnan och så ploppar det fram hundra till.. som det gjorde nu... *s*

sofia: Visst är det äckligt!!!!!!!!!!!!! Ska kolla in din lista nu!

Anonym sa...

Verkligen skitkul. Att göra 100-lista alltsa. ääääntligen far man prata utan att bli avbruten. Love bloggen.

Anonym sa...

yay. det där måste jag också göra! :D

crrly sa...

zornkvinna: En egokick är det onekligen... Man kan ju välja att bara ta med positiva saker, hehe.

karro: Gör! :)

Anonym sa...

Nu hittade jag ju ännu fler som stämmer in på mig! Du kan nog komma med en till lista till ;)

crrly sa...

eline: Va? Ja...?!

elin: Jag är lika nyfiken igen på vilka! :)

Anonym sa...

Haha, det blir en sifferuppräkning igen då... 1, 5, 13, 19 (lite grann iaf), 27, 29, 30, 32, 33, 35, 42 (yäkk), 46, 49, 52, 55, 56, 60, 71, 72, 74, 77, 78, 79, 93 ibland, 97. That´s it :)

crrly sa...

elin: 49 var intressant! Hehe!

Anonym sa...

Cool guestbook, interesting information... Keep it UP
» » »