måndag, oktober 10, 2005

Bröllopsutstyrsel


Fuskigt det var att ta studenten och gifta sig under 1980- och 90-talen, det fanns ju inga vita kläder liksom! Nu i efterhand kan jag absolut inte förstå varför jag gjorde både det ena och det andra i vitt men så var det bara.

Var och tittade i lite affärer idag, en sån massa snyggt det finns om man ska gifta sig i vitt! Då menar jag schalar, fusksvandunsjackor etc. Jaja, kusinen som ska gifta sig i helgen klarar säkert av det där själv.

Jag handlade bröllopsgästkläder åt mig själv på ett köpcentrum härom... eh, var det i torsdags, tro? Skit samma. Här är en bild på det jag tänkte ha på mig. Det värsta är att jag verkligen shoppade upp alla mina pengar på bokmässan. Kläder till bröllopet fick jag införskaffa efter benäget bistånd av min dyre make; skor och smink har jag redan. Likaså har jag vinterkappan, för inte kan man väl fortfarande ha sommrkappan...? Näe. Kluritrasslet blir nu att övertyga min man om att jag behöver smycken, en väska och en sjal. Utan att ha pengar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Maila på nennens snabel-a hotmail punkt com :-)

Jättefina kläder! Älskar den färgen!

Gudinnan sa...

Men...det borde han väl förstå att du behöver...? =) Man kan aldrig få för många handväskor!

crrly sa...

gudinnan: Jag är ingen handväskmänniska, det är mest det... Schavar runt i tygkasse, ryggsäck eller dylika ting. Har ingen minihandväska, ingen man kan ha på bröllop. Eller hade hade ingen, för nu hittade jag en! :)

Eva-L sa...

Jättefint!
Hinner vi ses? För visst ska ni "hit"?

crrly sa...

annika: Det var just på Indiska jag köpte just en paljettväska, haha! Och tack!

eva: Tackar. Neeej, tyvärr, vi hinner inte träffa nån, vi flyger upp och ner (hehe, alltså dit och hem) så vi är inte alls flexibla tyvärr, stannar bara i ett dygn (Och nej, vi ska inte träffa Jenny heller, så du inte undrar! Inte Caroline heller. Som fick bäse i somras, har du hört det?) Men vi borde verkligen se till att komam upp till Sthlm i vår.

alter ego: Danke!