lördag, oktober 01, 2005

Konsert i Gbg ikväll!


Jag var alltså på Stereo Totals konsert i Lund igår kväll. Vilken fantastisk kväll! :) Det är verkligen ett roligt band, superskön och rolig musik, mysigt blippbloppande, roliga ljud och kul texter. Ikväll spelar de i Göteborg, missa inte det!

Här är nåt slags pressrelease, foton ska jag fixa så snart jag har fått dem av cree (glömde klantigt nog kameran hemma hos henne!). Här står också lite om bandet, och här är en intervju.

När vi kom dit, darling, cree och jag, köpte jag en band-T-shirt och hälsade på gamla kursaren och kollegan A som var där med sin P. Kul! Sen hittade en annan tjej mig, en tjej med samma namn som jag och som kommer från samma håla. Jätteroligt att babbla med henne, vi gick t o m på toa tillsammans, hahaha. Under tiden hade cree och mah baby tagit en skitbra plats: längst fram vid en av högtalarna! På scenen var då ljudteknikern, som jag också känner sen gammalt, och vi pladdrade en lång stund tills bandet kom in.

Vilken kul konsert! :) Jag sjöng och vrålade och dansade och hade mig hela showen igenom, och på slutet när en hel del folk for upp på scenen och dansade med ("Wir tanzen im vier-eck, wir tanzen konzentriert") så gjorde jag det också. Och jag kramade sångaren, han var genomvåt! :) Japp, det var en bra konsert med flera av de bästa låtarna även om det kändes kort och jag saknade exempelvis Cannibal. Men L'amour à trois (ladda ner den här!) och Holiday Inn var med t ex, och jättebra versioner var det. En fantastisk upplevelse att få se dem live! Befinner du dig i eller nära Göteborg idag, gå, gå, gå!

Bilden är hämtad från http://www.djungeltrumman.se/readon.asp?ID=472

4 kommentarer:

crrly sa...

annika: Jättejätteroligt var det! :) Jagkommer bara liksom aldrig iväg på sånt nuförtiden och så har jag ingen tidning heller så hade inte cree varit vänlig nog att upplysa mig om detta så hade jag missat det! :-O

Unknown sa...

Visst är de toppen att se live! Tyvärr fick jag inte ändan ur den här gången, helt plötsligt var det dagen de skulle spela och jag hade helt glömt bort det.

En annan gång kanske.

Ludvig sa...

Hej, tyvärr blev det inte så att jag såg dem i går i Gbg. Jag tänkte på dem hela tiden, men...Jag satt i stället och var "lyxmake" åt Anna på förlagsmiddag efter bokmässan och tyckte det var oartigt att gå...

Dessutom var jag rätt trött efter att ha sett Karl bartos kvällen innan...

crrly sa...

sofia: Å, har du sett dem förut? Jag har misst dem hela tiden!

Ludde: Synd! Men du var säkert på en fantastisk konsert dagen innan!